Simona Ionescu / Redactor Șef

Elevii reacționează în scandalul „Educația pentru viață”. Ce vor acum copiii

Elevii reacționează în scandalul „Educația pentru viață”. Ce vor acum copiii
Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI) Asociația Elevilor din  Bacău (AEBC) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) ies la înaintare pe subiectul fierbinte al săptămânii. Și ei critică decizia Ministerului Educației. Dar din alt punct de vedere decât Patriarhia Română.

Elevii reacționează în scandalul „Educația pentru viață”. Sunt nemulțumiți că Ministerul Educației le dă voie părinților lor să îi retragă de la orele în care ar învăța despre intimitate.  Elevii îl iau în colimator în primul rând pe premier.

„Prim-ministrul României, Florin Cîțu, a anunțat la postul de televiziune TVR1, decizia Ministerului Educației cu privire la educația sexuală în școli. Materia „Educație pentru viață” va include educație sexuală, juridică, rutieră și pentru alimentație sănătoasă, cunoștințe de mare importanță pentru elevi, și va fi introdusă la nivel gimnazial și liceal.

Deși domnul prim-ministru a declarat, de asemenea, faptul că materia va fi obligatorie, a anunțat că părinții vor putea să își retragă copiii, folosind aceeași practică ca la orele de religie. Asociațiile de elevi critică măsura de retragere a elevilor, deoarece considerăm materia una necesară elevilor”, transmit reprezentanții elevilor.

Ei spun că autoritățile  dau dovadă de ignoranță, punând similitudine între orele de religie, respectiv educație sexuală. „Considerăm necesară pregătirea intensă, calitativă a profesorilor ce vor preda materia, având în vedere faptul că este o materie pluridisciplinară. Având în vedere necesitatea cunoștințelor respective, devine fundamental ca profesorii să fie bine pregătiți, astfel încât toți elevii să poată asimila cunoștințele predate”, au mai transmis reprezentanții liceenilor.

Elevii reacționează în scandalul „Educația pentru viață”

Liderii liceeni ai organizațiilor menționate au transmis  câte un punct de vedere pe acest subiect. Copiii cer ca orele de educație să se țină și să fie obligatorii, fără drept de retragere.

„Mi se pare jenant faptul că o materie atât de importantă, care învață elevii noțiuni fundamentale, necesare pentru a-și trăi viața într-un mod responsabil și sănătos, este considerată neimportantă, ba chiar un subiect controversat. Materia nu este una împământenită în convingerile personale, ci în faptele științifice și juridice. Astfel, devine imperios ca aceasta să fie tratată ca atare, cum am trata orice altă materie necesară elevilor, precum istoria, matematica, biologia, unde nu este prevăzută opțiunea de retragere de la cursuri”, a spus Ariana Dudună, președinte AEC.

„Asociațiile de elevi salută propunerea unei materii precum „Educația pentru viață”. Cu toate acestea, caracterul opțional transmite un mesaj clar tuturor participanților la actul educațional: Ministerul consideră că a avea cunoștințe de bază pentru a trăi în societate este opțional, în timp ce materii precum Muzica și Desenul, bazate pur pe abilitățile artistice ale elevului, sunt obligatorii.

De asemenea, trebuie sa ne asigurăm că în fața elevilor se vor afla persoane calificate să vorbească de subiecte precum Educația Sexuală sau Juridică. Astfel, deși „Educația pentru Viață„ este o propunere binevenită, aspectele logistice ale acesteia trebuie ajustate înainte să o putem avea în orar”, a adăugat alt șef de ONG școlar, AVE, Matei Canavea.

„Nu este nimic anormal”

„Această materie este arhiimportantă pentru pregătirea elevilor cu scopul adaptării la viața reală. Trebuie încetat de îndată stereotipul creat în jurul acestui subiect, categorizat de societate ca fiind controversat. Nu este nimic anormal, ba chiar, este o materie firească, de cunoștințe generale. Mai mult, sunt necesari profesori pregătiți să predea o materie ce cuprinde subiecte atât de diverse, din diferite arii de interes”, e de părere Ana-Maria Groza, președinte AEBI.

„O inițiativă bună, totuși, de ce o materie fundamentală nu poate fi obligatorie? Până acum, niciun stat dintre cele care au adoptat deja această măsură, nu s-a plâns de vreo scăpare de sub control a adolescenților. Din contră, s-au găsit doar beneficii, responsabilitate culeasă de pe urma unei măsuri care le prezintă elevilor lumea exterioară așa cum e. Pentru România implementarea acesteia rămâne vitală. Elevii au nevoie să știe cum arată realitatea!”, e de părere Cristina Miculaiciuc, președinte AEM

„Aceste noțiuni nu doar că sunt importante, ci sunt esențiale în viaţa unui elev. Prin această decizie nu ne raportăm doar la cei care ar avea acces să afle aceste noțiuni și singuri, ci și la elevii din mediile defavorizate care nu beneficiază de acest tip de educație, de explicarea realității în care trăiesc.

Susținem caracterul obligatoriu al acestei materii. Întocmai pentru a ne asigura că aceste informații fundamentale ajung la toți elevii care trebuie să se formeze ca niște adulți responsabili. Pentru că rolul școlii dincolo de a te încărca cu informație este și să te formeze ca om”, a mai punctat – Ioana Nunu, președinte AEBC

Scandalul legat de educația sexuală în școli, tranșat de premierul Cîțu. Părinții sunt suverani

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre