Anul acesta România are parte de patru runde de alegeri. Primele sunt Europarlamentarele, precum și alegerile locale. În acest context, zeci de televiziuni și posturi de radio și-au comunicat tarifele și au anunțat că vor găzdui dezbateri politice, emisiuni electorale sau spoturi, toate pe bani grei.
Consiliu Național al Audiovizualului (CNA) obligă televiziunile și posturile de radio să fie transparente în ceea ce privește tarifele pe care le solicită candidaților precum și partidelor politice pentru a-și face publicitate în cadrul campaniei electorale.
Televiziunile încasează bani grei în campania electorală
În acest moment peste 270 de radiouri și televiziuni, locale și naționale, și-au anunțat tarifele și intenția de a promova campania electorală pentru Europarlamentare. Ba chiar unele dintre ele au anunțat că cer banii înainte de apariție, mai ales că vorbim despre sume importante, care pot ajunge la zeci de mii de euro.
Antena 3, unul dintre posturile de televiziune care au transmis ofertele către CNA, are tarife cuprinse între 2.300 și 2.800 de Euro pentru un spot de 30 de secunde. Prezenţa în emisiuni electorale costă 2.400 de euro pe minut în timpul zilei şi 3.000 de euro pentru un minut în prime-time. Cât despre difuzarea în direct sau înregistrat a meetingurilor, reuniunilor electorale, a conferinţelor de presă sau a altor activităţi, acestea au costuri între 3.500 și 4.200 de Euro pe minut. Plata serviciilor se face exclusiv în avans, a transmis postul TV.
România TV, mai scumpă decât Antena 3
România TV are tarife ceva mai piperate decât Antena 3. Doritorii vor plăti între 3.000 și 3.500 Euro pentru 30 de secunde de spot. Promovarea electorală costă între 3.500 și 4.500 Euro pe minut, în funcția de ora la care se alege difuzarea, conform unei publicații.
La polul opus se află Digi TV, care va încasa 6000 de Euro pentru un spot de 30 de secunde. Pentru cei ce vor dori promovare în intervalul orar 19:00-23:00, sumele se ridică la 35.000 Euro pentru 15 minute. Nici în FM Digi24 nu s-a lăsat mai prejos, căci 10 minute de promovare în matinal vor costa 8.000 euro.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook