Potrivit Elisabetei Moraru, country director Google România, a declarat că doar în ultimele trei luni ale anului trecut, au fost eliminate 100.000 de videouri Youtube pentru dezinformare, pe tema războiului din Ucraina.
În cadrul conferinței pe tema „Noile tehnologii, rețele sociale și riscurile dezinformării”, reprezentanta Google România, country director Elisabeta Moraru a vorbit despre eforturile în lupta cu dezinformarea românilor. Aceasta a precizat că singura variantă bună este educarea.
Anul trecut, ”au fost eliminate Russia Today si Sputnik din rezultatele de căutare, au fost pauzate monetizările pentru tot ce am identificat ca media finanțate de Rusia, au fost blocate mai multe canale și peste 17 milioane de reclame cu privire la ce se întâmplă în Ucraina, dar și peste 275 de publicații media identificate ca fiind în legătură cu Rusia”, a spus aceasta.
Și tot în 2022, Google a reușit să blocheze nu mai puțin de 300.000 de publisheri. E vorba de 24 milioane de reclame care „violau„ politicile Google, dar și 51,2 milioane de reclame cu conținut inadecvat pentru discursul urii și violență și 20,6 milioane de reclame pentru produse violente, arme, explozibil. Printre eforturile companiei în ceea ce privește lupta împotriva dezinformării, Moraru a amintit că Google dispune de o rețea de 150.000 de fact checkeri-eri.
„A fost eliminat conținut despre Hamas și Hezbollah”
”Pe Youtube, în ultimele zile, am observat o creștere a narativelor legate de antisemitism, ură. Și în contextul acesta au fost puse taguri speciale pentru conținut în funcție de vârstă. A fost eliminat conținut despre Hamas și Hezbollah. Există și un buletin pe care vă recomand să îl identificați Tag Bulletin, care prezintă actorii identificați și ce canale care sunt închise.
„În fiecare oră se încarcă pe Youtube 90 de ani de televiziune”
Cel mai important element: avem nevoie să lucrăm împreună, cel mai important este să învățăm din exemple și cum să-i învățăm pe ceilalți. Sunt 7 milioane de europeni care au parcurs cursurile noastre de media literacy și digital literacy, ne ducem mult și către zona rurală, efortul nostru este pentru a îmbunătăți constant produsele. Acum 25 de ani, undeva la 4% din populația planetei avea acces la internet, dar acum vorbim de 70%. Și vă mai dau o cifră: în fiecare oră se încarcă pe Youtube 90 de ani de televiziune”, a spus șefa Google România.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook