Simona Ionescu / Redactor Șef

Noaptea Cercetătorilor ReCoNnect 2022 la Muzeul Antipa. Se anunță surprize pentru vizitatori

Vineri, 30 septembrie 2022, la Muzeul Antipa are loc un eveniment cu totul deosebit.

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și-a deschis astăzi porțile pentru toți cei pasionați de știință, la Noaptea Cercetătorilor ReCoNnect.

Astăzi, între 17.00-21.00, la sediul muzeului Antipa din Șoseaua Kiseleff nr. 1, va avea loc Noaptea Cercetătorilor ReCoNnect 2022. Cu această ocazie, specialiștii instituției le vor arăta doritorilor taine din meseria de cercetător. Accesul vizitatorilor este gratuit. Pasionații de știință vor vedea cum se extrage ADN din fructe și cum se poate vedea acesta, dar și cum se prepară insectele pentru o colecție de entomologi.

De asemenea, vizitatorii vor descoperi lucruri necunoscute despre lumea lepidopterelor și metode inedite de capturare a acestora, dar și cum să ne hrănim. Specialiștii vor explica pe înțelesul tuturor despre taxidermie și le vor arăta câteva lucruri minunate despre universul microscopiei electronice, dar și al păsărilor din București, precum și crustacee din România sau vietăți cu sânge rece.

Ce face un spion

De asemenea, programul include și observații astronomice, ateliere interactive pentru copii, spectacole cu roboți, experimente cu ferofluide, senzori, plasme, azot lichid și surse de energie verde, dar și incursiuni interactive în meseria unui geolog, a unui astronaut, a unui biolog sau chiar a unui spion.

„Evenimentele ultimilor ani ne-au dovedit nevoia urgentă de a construi punți mai solide între cercetători și societatea pe care ei o deservesc prin eforturile lor științifice. Faptul că ne putem implica activ în construcția acestor legături este pentru noi, la Universitatea din București, parte din misiunea civică de a fi o instituție care ajută la transformarea în bine a lumii în care trăim.

Ne bucurăm să avem implicate în acest an în eveniment cinci facultăți din universitate, cu specialiști de top în zona de cercetare și inovație: Facultatea de Fizică, Facultatea de Chimie, Facultatea de Geologie și Geofizică, Facultatea de Biologie și Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării”, a explicat rectorul Universității din București, prof. univ. dr. Marian Preda.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre