Rana fatală a prințesei Diana a fost „minusculă” și „incredibil de rară”, susține un medic legist care a analizat dovezile într-o nouă carte. Acesta susține că moartea care mai spune că moartea mamei prinților William și Harry este un „exemplu clasic” de caz „de-ar fi fost”.
Ar fi trăit dacă ar fi purtat centura de siguranță
Prințesa de Wales a murit într-un accident de mașină la Paris în 1997, dar Dr. Richard Shepherd susține că ar fi supraviețuit Diana dacă ar fi purtat centura de siguranță. Patologul sugerează că, dacă ar fi fost fixată pe bancheta din spate, mama prinților William și Harry ar fi apărut în public doar două zile mai târziu cu fracturi și vânătăi.
Dr. Shepherd, care a examinat dovezile în acest caz, a declarat că mica ruptură letală a unei vene din unul dintre plămânii Dianei a fost incredibil de neobișnuită și a respins teoriile conspirației cu privire la moartea ei.
„În întreaga mea carieră nu am mai văzut alta”
În cartea sa „Unnatural Causes” (Cauze nenaturale), patologul a scris: „Leziunea ei specifică este atât de rară încât în întreaga mea carieră nu cred că am mai văzut alta. Rana Dianei a fost una foarte mică, dar în locul nepotrivit”.
Într-un fragment publicat în Mail on Sunday, dr. Shepherd a descris moartea prințesei de Wales drept un „exemplu clasic” al unui caz „dacă ar fi fost”. „Dacă ar fi purtat centura de siguranță, dacă ar fi lovit scaunul din față la un unghi ușor diferit sau la o viteză mai mică și dacă ar fi fost plasată într-o ambulanță imediat după accidentul din tunelul Pont de l’Alma”, a scris el.
Dr. Shepherd a dezvăluit în scrierile sale că cel mai semnificativ moment „dacă numai” din tragicul accident din 31 august 1997 a fost legat de centura de siguranță. „Dacă ar fi fost imobilizată, probabil că ar fi apărut în public două zile mai târziu cu un ochi vânăt, poate puțin fără suflare din cauza coastelor fracturate și cu un braț rupt în fular”.
Diana nu a fost plasată imediat într-o ambulanță
Patologia morții sale este, cred eu, incontestabilă. Dar în jurul acelei mici și fatale rupturi într-o venă pulmonară sunt țesute multe alte fapte, dintre care unele sunt suficient de opace pentru a permite o multitudine de teorii să înflorească.”, susține celebrul medic legist.
Conform doctorului Shepherd, Diana nu a fost plasată imediat într-o ambulanță, deoarece inițial părea stabilă și era capabilă să comunice, dar vena ruptă sângera treptat în piept.
Diana se afla în mașină împreună cu partenerul ei bogat Dodi Fayed, 42 de ani, șoferul Henri Paul, 41 de ani, și garda de corp a dlui Fayed, Trevor Rees-Jones, care ocupa locul pasagerului din față. Rees-Jones a fost singurul supraviețuitor și singura persoană care purta centura de siguranță.
Prințesa de Wales și-a pierdut treptat cunoștința în ambulanță și ulterior a fost declarată moartă la spital
Medicul legist a concluzionat că energia impactului Dianei cu spătarul scaunului domnului Rees-Jones ar fi fost ușor redusă din cauza greutății sale mai mici și a absorbției unei părți din forță de către centura de siguranță a bodyguardului.
Prințesa de Wales și-a pierdut treptat cunoștința în ambulanță și ulterior a fost declarată moartă la spital, în ciuda unei intervenții chirurgicale de urgență.
O anchetă britanică din 2008 a stabilit că Diana a fost ucisă ilegal, vina fiind atribuită fotografilor paparazzi și dlui Paul. Fotografii urmăreau mașina de la hotelul Ritz până la apartamentul domnului Fayed. Niciunul dintre ei nu a fost acuzat de poliția franceză.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook