Simona Ionescu / Redactor Șef

Rihanna, una dintre cele mai bogate femei. Cum a ajuns la 600 milioane de dolari

Rihanna, una dintre cele mai bogate femei. Cum a ajuns la 600 milioane de dolari
Robyn Rihanna Fenty, în vârstă de 32 de ani, a fost recent certificată de Forbes drept cea mai bogată femeie (cântăreață) din lume. Averea ei se ridică la 600 de milioane de dolari, poziționându-se înaintea altor cântărețe celebre: Madonna (570 de milioane de dolari), Céline Dion (450 de milioane de dolari) și Beyoncé (400 de milioane de dolari).

Anul acesta, ea a debutat pe lista Forbes cu cele mai bogate femei din America. Lista, întocmită anual de Forbes, detaliază valoarea celor mai de succes femei antreprenoare și directori din America.

Lista Forbes a atras atenția asupra celor mai bogați antreprenori, directori și animatori din SUA, în valoare totală de 90 de miliarde de dolari. Rihanna s-a poziționat pe locul 33 de pe listă.

În urma piesei sale de succes „Work” din 2016, celebra cântăreață a evoluat într-un antreprenor de succes. Sursa ei de venit, potrivit Forbes, provine din muzică, produse cosmetice și liniile ei de îmbrăcăminte. Rihanna a vândut peste 60 de milioane de albume și 215 de milioane de piese digitale, potrivit casei sale de discuri, Roc Nation. Aceasta o plasează ca al doilea artist digital cel mai bine vândut, la nivel global.

Cum și-a început Rihanna cariera

Și-a început cariera muzicală după ce a fost semnalată de rapperul miliardar Jay-Z. A devenit un hit global cu albumul ei de debut „Pon de Replay”. În 2016, ea ar fi câștigat aproximativ 22,3 milioane de dolari din muzică, precum și venituri de 137 de milioane de dolari din turneul ei „Diamond”.

În 2016, a colaborat cu brandul de lux franțuzesc Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), condus de miliardarul Bernard Arnault, pentru a crea o linie cosmetică numită Fenty Beauty, care ar valora 3 miliarde de dolari. Linia cosmetică a vândut inițial nuanțe de fond de ten și ulterior s-a extins pentru a include cosmetice precum ruj, luciu de buze, sclipici pentru corp și multe altele.

Rihanna deține 15% din LVHM

În primul său an de funcționare, Fenty Beauty a generat peste 550 de milioane de dolari. Forbes estimează că Rihanna deține aproximativ 15% din LVMH. În 2019, Rihanna a devenit prima femeie de culoare care a creat un brand de îmbrăcăminte pentru LVMH numit Fenty.

De asemenea, linia ei de lenjerie Savage X Fenty are un venit anual de aproximativ 150 de milioane de dolari SUA. În plus, ea câștigă milioane de dolari din acorduri de aprobare de la mărci și companii precum River Island, Mac, Armani și Balmain. În 2014, ea a semnat un acord de aprobare de 1 milion de dolari pentru a lucra ca director creativ la Puma.

Rihanna produce bani din industria imobiliară

În afară de muzică și produse cosmetice, alte moduri prin care Rihanna produce bani se regăsesc în industria imobiliară. Ea cumpără proprietăți și le revinde pentru profit. Cântăreața  ar fi achiziționat un conac în Los Angeles cu 6,8 milioane de dolari și l-a revândut pentru 7,4 milioane de dolari.

Este considerată de Forbes ca una dintre cele mai caritabile vedete publice. Ea a fost desemnată „vedeta umanitară a anului” la Harvard în 2017 pentru munca ei de susținere a educației și a îngrijirilor medicale din Caraibe și țările în curs de dezvoltare.

Ea a donat recent 5 milioane de dolari diferitelor organizații care asistă în eforturile de ajutorare a coronavirusului. Alte lucrări caritabile ale acesteia includ acordarea de 1 milion de dolari nevoiașilor din New York, 2,1 milioane de dolari pentru abuzarea victimelor din Los Angeles și 5 milioane de dolari către alte organizații caritabile prin intermediul Fundației Clara Lionel.

Și la ei sunt nebuni… Ce a fost în stare să facă un grup de artiști din Germania

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre