Și exact în jurul turneului Renaissance al artistei, a izbucnit un scandal internațional uriaș. Un artist japonez o acuză pe Beyoncé că i-a furat opera de artă pentru spectacolul vizual al turneului.
View this post on Instagram
Hajime Sorayama și-a lansat acuzațiile public și arată că artista i-a furat opera de artă pentru vizualurile turneului Renaissance. Acesta spune că multipla câștigătoare a premiilor Grammy, în vârstă de 42 de ani, nu i-a cerut permisiunea înainte de a folosi schițele și ansamblurile sale futuriste ca parte a turneului ei impresionant.
Un artist japonez o acuză pe Beyoncé de furt
„Hei, Beyoncé! Ar fi trebuit să mă întrebi „oficial”, astfel încât să pot face o muncă mult mai bună pentru tine”, a subtitrat Sorayama o prezentare cu cinci fotografii care a comparat arta sa cu unele dintre graficele și ținutele artistei din turneu. El a menționat că alt artist de talie internațională, The Weeknd, a apelat la serviciile lui. Prima imagine a arătat fața lui Beyoncé pe un ecran masiv de pe una din zecile de scene pe care și-a susținut spectacolul.
View this post on Instagram
În cadru, cântăreața, a cărei estetică de album și turneu a fost în mare parte argintie – ea fiind văzută purtând o căciulă cromată, asemănătoare unui extraterestru, care coboară pe frunte și are cilindri ascuțiți peste urechi.
Ea a accesorizat look-ul robotic cu inele de buze argintii. A doua fotografie din postarea lui Sorayama a arătat aceeași imagine a starului pop pe un tricou. Ultimele trei fotografii au fost ilustrații care arătau femei purtând căști izbitor de asemănătoare, împreună cu costume geometrice asortate, metalizate.
Fanii au sărit imediat să o apere pe artista lor preferată. Ei îi reproșează japonezului faptul că reacționează tardiv, la luni bune de la debutul turneului lui Beyoncé, show în care artista a purtat, peste tot, aceleași ținute extravagante. Un internaut a punctat că Sorayama și Beyoncé probabil s-au inspirat amândoi din filmul mut expresionist german din 1927, Metropolis. „Metropolis a fost imitat de atât de mulți oameni”, a argumentat comentatorul.
Dar alții l-au susținut pe japonez. „Da, Metropolis este sursa inspirației, dar Hajime Sorayama a fost literalmente un maestru și un icon în lumea artei, iar Beyoncé se referă 10 000% la asta. Toți trebuie să ieșiți din stupul de albine și să veniți cu picioarele pe pământ”.
În vârstă de 76 de ani, Hajime Sorayama este un ilustrator japonez celebru la nivel mondial, atât pentru munca sa de design la originalul Sony AIBO, cât și pentru portretele sale precis detaliate și erotice ale unor roboți feminini. Nu este clar dacă Sorayama intenționează să ia măsuri legale împotriva artistei pe care o acuză de furt intelectual, notează Page Six.
Sursa foto: Instagram
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook