O femeie din Sighetul Marmaţiei a primit o factură uriașă la telefonul mobil, după ce fiul ei i-a folosit telefonul și a deschis un link primit de la un număr necunoscut. Soțul femeii, Florin Negrea, spune că va acționa compania de telefonie în judecată.
„Cum a deschis linkul, a început telefonul să-i sune non-stop. Îi suna telefonul, avea câte 500 de apeluri pe zi. Întruna. Nu l-a putut închide, pentru că îl mai sunau şi de la serviciu. Trebuia să ţină legătura cu el”, a declarat bărbatul pentru ziariști. Și a adăugat: „Cine putea trimite atâtea mesaje? Şi toate de pe numărul lui. Dar unde s-au trimis, nu ştim nici noi”.
Atenție, abonament limitat!
Tatăl familiei este cel care a pus lucrurile cap la cap. „Când am fost eu plecat în Anglia, soţia i-a făcut abonament băiatului. Un abonament limitat. Când au venit la mine băiatul şi soţia în Anglia, băiatul a făcut cost suplimentar, că nu şi-a dat seama. Dar l-au oprit. Acum nu l-au mai oprit”, precizează bărbatul, decis să dea în judecată compania de telefonie.
Conform facturii, au fost 61.531 de mesaje de pe acel număr de telefon, 1.006 ore şi 34 de minute de convorbiri şi s-a făcut trafic de date de 23.180.900 KB. Iar telefonul nu a putut fi blocat cu niciun chip, în ciuda încercărilor disperate ale familiei.
Compania de telefonie spune că încearcă să facă lumină în acest caz și să găsească o soluție în favoare clientei. Altminteri, atât companiile de servicii mobile, cât și poliția română avertizează periodic utilizatorii să nu deschidă mesaje necunoscute, de pe diverse numere de telefon, naționale sau internaționale, căci sunt purtătoare de pericole de fraudare.
Mijloacele de fraudare sunt multiple
Escrocii folosesc orice mijloace posibile pentru a vă păcăli să partajați informații sau să le dați bani, inclusiv: e-mailuri frauduloase și alte mesaje care par a fi de la companii legitime, ferestre pop-up și anunțuri înșelătoare care spun că dispozitivul pe care îl aveți are o problemă de securitate, apeluri telefonice sau mesaje vocale înșelătoare care se pretind a fi de la asistența companiei de telefonie, promoții false care oferă produse și premii gratuite, invitații din calendar și abonamente nedorite.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook