TikTok va fi plin de scurt-metraje. Ce se întâmplă cu rețeaua de socializare

Celebra rețea de socializare TikTok va permite de acum utilizatorilor să posteze videoclipuri cu o durată de până la zece minute. Până în acest moment, durata maximă a uni clip era limitată trei minute până acum. Conform AFP este vorba de o nouă iniţiativă menită să concureze principalul său rival, YouTube.
De zilele trecute însă și Instagram, care face parte din Meta / Facebook, a extins durata maximă a clipurilor care pot fi distribuite ca simpel postări, tot la 10 minute. Până acum, limita era de 1 minut, iar pentru clipuri mai lungi trebuia accesată o extensie a aplicației IGTV.Decizia, confirmată pentru AFP de un purtător de cuvânt al TikTok, vine la mai puţin de opt luni de la creşterea duratei maxime a videoclipurilor de la unu la trei minute.
„Sperăm că acest lucru va deschide şi mai multe posibilităţi pentru creatorii noştri din întreaga lume”, a declarat purtătorul de cuvânt al filialei grupului chinez ByteDance.
Specializat în videoclipuri scurte, chiar foarte scurte (sub un minut), TikTok va păşi hotărât pe teritoriul YouTube, care e considerat un reper în materie de conţinut generat direct de utilizatori.
Asta după ce, cum vă amintiți, în martie 2021, YouTube a căutat, la rândul sau, să se poziţioneze pe teritoriul TikTok prin lansarea YouTube Shorts, care permite înregistrarea de videoclipuri cu o durată de până la 60 de secunde.
La rândul său, Instagram a creat deja Reels, în august 2020, pentru a le permite, de asemenea, utilizatorilor reţelei sociale a grupului Meta (Facebook) să-şi creeze propriul conţinut video. „Videoclipurile mai lungi le oferă creatorilor mai multe oportunităţi de monetizare şi deschid calea către mai multe formate pentru a creşte activitatea publicitară a TikTok”, spune Jasmine Enberg, analist al Insider Intelligence.
Face parte din echipa Rețete și vedete încă de la lansarea publicației, în 2020, aducând cu ea o experiență de peste 20 de ani în presa scrisă, la Evenimentul Zilei, dar și în agenții de presă internaționale (Agence France Presse și Associated Press) și radio (Radio 21). De asemenea, activează cu succes și în domeniul relațiilor publice, îmbrățișând proiecte de PR cultural și de business. Este, de mulți ani, PR-ul Teatrului Național „Mihai Eminescu” din Timișoara și co-fondator la o publicație unică în peisajul media național, dedicată celor mici și părinților lor, Știri pentru copii.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook