Mesajul stiliștilor e că haute couture nu e numai de privit, ci e o sursă de inspirație pentru toți privitorii, pentru a-și adapta ținutele în viața de zi cu zi. Colecțiile haute couture sunt referențiale. Din ele ne inspirăm pentru restul ținutelor. Iată cele 7 tendințe cheie care s-au văzut în prezentările haute couture pentru toamna/iarna ’22/’23, conform Vogue. com, și de care e obligatoriu să ținem cont dacă vrem să fim la modă în sezonul ce vine.
Costume cu fuste lungi
Designerii s-au dus cu lungimea fustelor până la glezna pe pistele haute couture în acest sezon, oferind o gamă largă de costume cu fustă. La Chanel, Virginie Viard s-a inspirat din siluetele lui Coco Chanel din anii 1930, deschizându-și prezentarea cu jachete cu umeri ascuțiți și fuste realizate din tweed colorat. Și lungi.
Maria Grazia Chiuri de la Dior a căutat inspirația tot în istorie, făcând comparații între contextul de după război al fondatorului casei de modă și criza modernă din Ucraina. Prin urmare, costumele cu fustă ale casei au un croi impecabil, dar sumbru; a existat o austeritate distinctă în paleta gri și croiala conservatoare, în ciuda feminității lor. Și a lungimii fustelor.
Albastruri îndrăznețe
Acest lucru nu înseamnă că sezonul roz aprins s-a terminat – domnia Barbiecore, începută de Pierpaolo Piccioli la Valentino, sezonul trecut, va continua probabil până la lansarea viitorului film despre celebra păpușă Mattel al Gretei Gerwig. Defileele de modă însă abundă de albastru.
Un albastru bogat, pe care designerii l-au folosit într-o varietate de texturi și forme. La Valentino și Schiaparelli, culoarea a fost tăiată în salopete decoltate și costume elegante, în timp ce Armani Privé și Alexandre Vauthier au oferit cobaltului irizații metalice; albastrul strălucind pe rochiile și fustele de seară din paiete, regal și opulent.
Talie coborâtă, băiețoasă și ușor neglijentă
Amintiți-vă anii 1920 și 1930? Taliile băiețești inspirate din moda de acum 100 de ani au fost preferatele acestui sezon haute couture, fiind văzute pe podiumurile Chanel, Schiaparelli și Dior, pentru a numi câteva.
Fustele lungi ale lui Virginie Viard s-au evazat subtil la șolduri, în timp ce forma a fost hiperbolizată de Daniel Roseberry și Olivier Rousteing la Jean Paul Gaultier, care a executat croiala vintage cu fâșii de tafta și catifea neagră.
Rochii gotice
A existat o abundență curioasă de rochii negre a Paris și Roma în acest sezon. Rochiile erau incontestabil gotice. După o paradă de tweeduri roz și smarald, Virginie Viard a prezentat un capitol de desene negre; modelele au defilat cu mâneci bufante și cu gâtul acoperit de guler înalt.
Aceasta a fost o calitate ușor victoriană care s-a repetat la Dior, unde nuanța funerară a fost dată de broderii complicate. Valentino și Armani Privé au avut rochii diafane. Cea a lui Valentino era deosebit de senzuală și avea pene la umeri.
Plasă
Sirenele au ieșit din mare și s-au plimbat la spectacolele haute couture de toamnă/iarnă, în timp ce designerii au îmbrăcat modelele în rochii strălucitoare, cu plase. La Fendi, rochiile transparente, în tonuri nude păreau o a doua piele.
Pe catwalk-ul Schiaparelli, Daniel Roseberry a modelat plase din mărgele de cobalt și sidef, în timp ce structura a fost cheia la Balenciaga: o plasă argintie deschisă era întinsă peste un costum negru.
Peplum
Daniel Roseberry a fost cel care a deschis săptămâna haute couture cu un omagiu adus anilor ’80, îmbinând celelalte influențe ale sale cu mâneci gigot (bufante) și siluete poofy.
Materialul de bază folosit a fost un peplum elastic, un detaliu care a fost observat ulterior la Valentino, Armani Privé, Ronald Van Der Kemp și Jean Paul Gaultier.
Corsete
Nebunia corsetului a continuat în acest sezon, în timp ce designerii și-au strâns, agățat și încorsetat modelele. La Schiaparelli, Daniel Roseberry a accentuat feminitatea formei cu flori inspirate de Lacroix; frunze de lavandă și margarete ieșind din îmbrăcămintea modelată.
Olivier Rousteing și-a arătat respectul față de Jean Paul Gaultier cu creațiile sale de corset și conuri de sutien, în timp ce la Alexis Mabille a mizat pe istoria piesei ca lenjerie de corp, într-o iterație de dantelă.
Sursa foto. Instagram, Vogue.com
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook