Ficatul este cel mai solicitat organ din corpul nostru, iar la un momentat dat ”obosește” pentru că l-am suprasolicitat.

Pentru un ficat sănătos este bine să evitaţi consumul de alcool, de tutun sau de alimente procesate, prăjite şi bogate în zaharuri. Hidratarea joacă un rol foarte important, de aceea medicii recomandă consumul zilnic a cel puţin 2 litri de apă. Ceaiul de muşetel sau de galbenele ajută.

Alimente care ajută ficatul. Sunt la îndemână

  • Legumele, cum sunt varza, conopida, spanacul, broccoli, ceapa şi usturoiul proaspete ajută la regenerarea ficatului. Consumul de cicoare, sparanghel şi varză Kale neutralizează substanţele chimice şi pesticidele.
  • Portocalele şi grefele au un conţinut crescut de vitamina C, dar şi de antioxidanţi care protejează ficatul de leziuni. Fibrele solubile din grapefruit conduc la scăderea colesterolului şi facilitează arderea grăsimilor. În acelaşi timp, reduc inflamaţia şi protejează celulele ficatului.
  • Afinele şi coacăzele, consumate ca atare sau sub formă de sucuri, contribuie la creşterea enzimelor antioxidante.
  • Avocado ajută organismul să producă un anumit tip de antioxidant, numit „glutation”, care are rolul să filtreze componentele toxice. De asemenea, merele, bogate în pectină, ajută la detoxifiere.
  • Nucile conţin substanţe nutritive care sprijină funcţiile hepatice. Potrivit studiilor, fructele cu coajă lemnoasă reprezintă un grup alimentar important pentru sănătatea ficatului.
  • Condimentul bun pentru ficat este turmericul, un ingredient cu mare putere antioxidantă. Stimulează eliberarea bilei şi creşte capacitatea ficatului de a elimina toxinele.
  • Uleiul de măsline presat la rece, consumat în cantităţi moderate, ajută la absorbţia substanţelor toxice din organism. Fiind o grăsime sănătoasă, consumul de ulei creşte fluxul de sânge şi îmbunătăţeşte nivelul enzimelor hepatice.

Paul McCartney, apariție de senzație la 78 de ani. Cum s-a pozat cântărețul

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp