Semnele care îţi arată că ficatul tău este plin cu toxine

Semnele care îţi arată că ficatul tău este plin cu toxine
Ficatul este cel mai solicitat organ din corpul nostru. Elimină în mod natural toxinele acumulate, dar există şi situaţii când are nevoie de puţin „ajutor”, mai ales dacă obişnuieşti să mănânci alimente grase sau consumi alcool în exces.

Nu treceți cu vederea cum se comportă organismul dumneavoastră. Dacă dă semne de oboseală ar putea fi din cauza ficatului spraîncărcat cu toxine.

Semnele care îţi arată că ficatul tău este plin cu toxine

O cură de detoxifiere este necesară după perioadele solicitante, în care am abuzat de mâncărurile bogate în grăsimi şi zahăr, dar sunt şi câteva semne care îţi pot indica faptul că ficatul are nevoie de o pauză binemeritată.

Iată care sunt principalele simptome care îţi arată că ficatul tău este plin cu toxine:

  • Oboseala cronică;
  • Negativismul;
  • Letargia, senzaţia de sfârşire;
  • Dureri de cap generalizate;
  • Migrene localizate în spatele globului ocular;
    Transpiraţie excesivă;
  • Alergii;
  • Acnee sau alte afecţiuni dermatologice;
  • Balonare;
  • Flatulenţă;
  • Dureri abdominale;
  • Constipaţie;
  • Diaree;
  • Dezechilibre hormonale;
  • Anxietate;
  • Depresie;
  • Dureri cronice de articulaţii sau dureri musculare;
  • Sensibilitate crescută la anumite mirosuri;
  • Respiraţie urât mirositoare;
  • Creştere în greutate nejustificată.

Cum îţi poţi regenera ficatul

Chiar dacă aceste simptome nu sunt ieşite din comun, dacă te confrunţi în acelaşi timp cu mai mult de trei dintre ele, este evident că ficatul tău are de suferit şi că trebuie să iei măsuri. Vestea bună este că, dacă acţionezi din timp, ficatul tău se va regenera, redobândindu-şi în scurt timp funcţia esenţială.

Odată ce realizezi că ai o problemă cu ficatul, încearcă să îţi schimbi stilul de viaţă şi să urmezi aceste sfaturi:

  • Cumpără alimente organice şi evită-le pe cele modificate genetic
  • Ţine un regim echilibrat, bogat în proteine (atât de origine animală, cât şi vegetală), cereale integrale, alimente fermentate, grăsimi sănătoase, nuci şi seminţe
  • Evită uleiurile mai puţin sănătoase, cum ar fi cele ce porumb, de floarea-soarelui sau de canola (o plantă înrudită cu rapiţa, dar modificată genetic)
  • Bea apă din belşug, cel puţin 2 litri pe zi
  • Consumă alimente bogate în grăsimi sănătoase: ulei de cocos, unt, avocado
  • Asigură-ţi necesarul de fibre: seminţe de chia, anghinare, seminţe de in, avocado, broccoli, varză de Bruxelles
  • Renunţă la zahărul rafinat alb sau brun, la băuturi carbogazoase îndulcite
  • Consumă mai multe verzituri – sunt bogate în magneziu, folaţi, vitaminele B şi C
  • Redu sau elimină consumul de alcool.

Pentru a ajuta ficatul să îşi recapete funcţia de detoxifiere, ajută-l consumând ceaiuri, în special de anghinare, care poate stimula secreţia de bilă. Sursa: csid.ro


Exclusiv. Ce credeți că făcea Delia la 18 ani? Dar după? Vă arătăm poze!

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp