Odată ce veți ține cont de sfaturile specialiștilor privind alimentația pe timp de caniculă, organismul va funcționa la capacitate maximă.

Alimente recomandate pe caniculă. Ce trebuie să eliminați din meniul zilnic

Dacă e caniculă nu trebuie să avem în meniul zilnic toate grupele de alimente? Greșit, spun oamenii de știință. Avem nevoie și de proteine, și de carbohidrați și bineînțeles, de lipide. Condiția este însă să fiți extrem de atenți la porții. Sigur că legumele și fructele trebuie să fie în top pentru că sunt cele mai bune surse de antioxidanți, dar și vitamine și enzime.

 

Chiar și cafea se poate consuma

Ca și fructe, se recomandă să optați pentru pepeni verzi si galbeni, pere, mere, căpșuni sau mango și smochine. Din categoria celor mai bune legume pentru caniculă se numără roșiile, castraveții, dovleceii, ardeii, vinetele, dar și ciupercile, conopida sau fasolea verde. Alegeți pâinea neagră cu semințe și consumați cât mai multe sucuri de fructe și legume.

Nu trebuie să vă lipsească nici ceaiurile de fructe sau ceaiul verde. Iubitorii de cafea o pot consuma, dacă nu fac abuz. Și, să fie o cafea de bună calitate. De preferat însă este să o îndulciți cu miere, nu cu zahăr.

Din dieta de caniculă nu trebuie să lipsească iaurtul

Produsele din lapte fermentat sunt cu totul excepționale când afară temperaturile au luat-o razna. Fie că e vorba de iaurt, kefir, sana sau altele. Veți primi aportul de calciu de care aveți nevoie, care se pierde odată ce transpirați. De asemenea, în perioadele de caniculă, medicii recomandă să beți un pahar cu apă odată la un sfert de oră.

Evitați însă zaharul si dulciurile rafinate, alimentele grase, mezelurile, pateurile, afumăturile, băuturile energizante, sucurile carbogazoase. Contrar miturilor, berea nu e indicată când afară e caniculă, întrucât provoacă diureza.

Sursă foto: exquis, romaniatv

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp