Simona Ionescu / Redactor Șef

Așa vă păcălesc mecanicii la service-urile auto! La ce trebuie să fiți atenți când duceți mașina la reparat

Așa vă păcălesc mecanicii la service-urile auto! La ce trebuie să fiți atenți când duceți mașina la reparat
Câteva ponturi pe care le oferă doi mecanici auto te vor ajuta, cu siguranță, să economisești bani atunci când mergi cu mașina la service. Iată care sunt metodele prin care șoferii pot fi înșelați.

Zece secrete sunt dezvăluite de doi specialiști în reparații care au lucrat în reprezentanțe de renume, dar și în ateliere de cartier. Aceștia  îi învață pe șoferi la ce trebuie să fie atenți, relatează 4tuning.ro.

  1. Inspecția gratuită costă o avere

Când mergeți la un service care spune că are servicii gratuite, de exemplu, o inspecție tehnică amănunțită, trebuie să fiți siguri că veți primi, la final, un deviz cu toate problemele pe care le are mașina. Suma de plată va fi consistentă, motiv pentru care este indicat să cereți o a doua părere de la un alt service autp.

  1. Piese proaste în cutii bune

O înșelăciune la modă este cea în care clientul comanda piese de calitate, dar i se monteaza niște piese ieftine, de calitate inferioară. Mai exact, dacă acestea sunt comandate tot de același service în care se face reparația, acesta comandă un set de piese ieftine pe care le trece pe factura clientului ca având o alta marcă, mult mai scumpă. Acest lucru se întâmplă frecvent la discurile de frână. Dacă un client dorește discuri ATE, service-ul comandă unele ITN, care costă 1/3 din prețul unor ATE. Discurile sunt noi, dar nu rezistă la fel de mult în timp, iar mașina trebuie dusă tot mai des la reparat, scrie 4tuning.ro.

În acest sens, șoferii sunt sfătuiți să verifice dacă marca de pe piese se regăsește pe cutia în care au fost comandate.

  1. Ulei bun doar pe factură

Completarea uleiului este o altă modalitate de a-i păcăli pe clienți. Adică te duci cu o mașină nouă la revizie, dar oamenii de acolo nu schimbă uleiul ci doar completează că să ajunga la nivel. În schimb, pe factură apare un un schimb de ulei complet, în valoare de peste 600 de lei, fără manoperă și filtre.

Același lucru se întâmplă și cu un ulei de calitate.dacă vrei cel mai scump ulei, de fapt în motor ți se pune ulei mineral, ieftin. Adică ajungi să plătești câte 80 lei/litru pentru un ulei care este 80 lei/bidonul de 5 litri.

Singura soluție, avertizează cei doi specialiști în reparații, este să stați lângă mecanic atunci când face schimbul de ulei la mașină.

  1. Filtre aspirate si spalate

Mană în mână cu „schimbul de ulei doar pe factură” merge și schema cu „filtrele doar pe factură”. Acesta nu sunt schimbate, ci doar spălate și aspirate.

Mulți nu își dau seama că un filtru vechi, dar spălat și șters cu cârpă îmbibată în ulei să lucească, este, de fapt, cel pe care îl are deja de 20.000 de kilometri. Ca să nu fiți păcăliți, cereți filtrele vechi în ambalajele celor noi.

  1. Lichide inlocuite fictiv

Și la înlocuirea lichidelor, tot treabă de mântuială se face.

Adică e nevoie aparentă de schimbul de antigel, de lichid de frână și de servo. În realitate, nu se schimbă nimic, ci doar se completează cu 200 ml de antigel proaspăt. În final ți se cer 340 de lei pentru ceva care costă 15 lei. Ca să fii sigur că nu vei fi escrocat, e musai să stai lângă mecanici, în atelier.

  1. Caseta de direcție: dai pe ea cât nu face

Șoferii care au probleme cu caseta de direcție primesc sunt sfătuiți să o înlocuiască. Operațiunea depășește uneori 4.000 de lei. Service-ul însă o scoate pe ce veche și o duce la recondiționat. Pe factură este taxat cu 4.000 de lei, dar, în realitate, recondiționarea a costat 1.200 de lei.

De aceea, este important să cereți caseta de direcție veche și să verificați sub mașină piesa care a fost înlocuită. În acest fel vă asigurați că a fost montată una nouă.

  1. Pagube intentionate

Deși duci mașina în service pentru anumite defecțiuni, când e gata ești anunțat că i s-au descoperit mai multe deficiențe.

Un furtun care e spart, o pompă care e stricată sau un amortizor care este scurs sunt cheltuieli suplimentare pe care clientul este obligat să le achite, dacă dorește să nu aibă probleme în trafic. Pentru a elimina această variantă, faci inspecția inițială a mașinii împreună cu mecanicul.

  1. Duși în eroare pe partea electrică

Înșelăciunile sunt la ordinea zilei și pe partea electrică a mașinii. O problemă banală: un martor aprins în bord, fie de airbag, fie de ABS devine una serioasă când ți se spune că trebuie să schimbi niște senzori, debitmetrul ori un calculator. Ești sfătuit în această situație să ceri piesele înlocuite și să verifici cu ambalajul dacă cele montate au același cod.

  1. Rezervorul, golit pe loc

Și golirea rezervorului de combustibil este un lucru întâlnit tot mai des.

Pentru a te asigura că nu pățtești acest lucru, resetezi kilometrajul când lași mașina în service și faci poza la nivelul de carburant. Dacă se întâmplă așa ceva, ceri ca mașina să fie returnată cu rezervorul plin, așa cum era când ai lăsat-o în atelier.

  1. Manoperă suplimentară

Când ți se cer mai mulți bani la service decât prețul care ți s-a comunicat inițial, te poți adresa Protecției Consumatorului. Nu trebuie să plătești sub nicio formă peste prețul stabilit.

La început ți se face calculul reparației, în care sunt incluse costurile, însă când vii să iei mașina reparată te trezești că ești taxat în plus pentru că lucrarea adurat mai mult decât au anticipat mecanicii.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre