Prăjit, fiert sau copt la jar, indiferent în ce mod l-ați consuma, porumbul vă ajută să vă rezolvați multe probleme de sănătate.

Beneficiile necunoscute ale porumbului fiert

Specialiștii spun că nu trebuie să treacă vara fără să consumați porumb fiert. Trebuie să aveți însă grijă să-l depozitați la frigider, altfel își va pierde din dulceața specifică. În cazul în care nu-l fierbeți imediat după ce îl cumpărați, lăsați-l în foi și puneți într-o pungă de plastic. Porumbul nu se depozitează însă mai mult de trei zile.

Excepțional pentru digestie

Una dintre cele mai importante beneficii ale porumbului fiert este că acesta ajută la digestie. De asemenea, conține multe vitamine B dar și antioxidanți carotenoizi, luteină și zeaxantină, care sprijină sănătatea ochilor.

Amidonul din porumb folosește pentru creșterea rapidă a glicemiei, în funcție de cantitatea consumată.

Pe de altă parte, tot porumbul fiert este cel care echilibrează nivelul zahărului din sânge. Întrucât nu conține gluten, porumbul poate fi consumat și de persoanele care nu suportă acest component proteic.

Ține infarctul la distanță

Thiamina este o altă substanță care se află în compoziția porumbului și care ajută creierul. Dar tot în porumb se află și criptoxantina, o substanță care ține cancerul la distanță. Tot porumbul fiert este o bogăție de acid folic, excepțional pentru buna funcționare a vaselor de sânge și a inimii.

De altfel, studiile au arătat că persoanele care consumă regulat porumb fiert reduc apariția infarctului cu 10%. De asemenea, o singură cană cu porumb consumată zilnic vă scapă de oboseala acumulată. Nu în ultimul rând, vitamina A din porumb ține infecțiile departe. De aceea se recomandă să fie consumat și în perioadele în care răcelile și virozele respiratorii își fac apariția.

Surse foto: reteteacasa

 

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp