Ce înseamnă o farfurie ideală și una de slăbit

Ce înseamnă o farfurie ideală și una de slăbit
Ce înseamnă o farfurie ideală și una de slăbit, ne spune medicul nutriționist Mihaela Bilic, care prezintă rețeta ideală de slăbire sănătoasă.

Ca să slăbești sănătos trebuie să ai grijă ce pui în farfurie. ”Făinoasele dispar cu desăvârșire! Ce se întâmplă dacă procentul de amidon depășește 25% din farfurie? Atunci aceea va fi o farfurie de îngrășat!”, spune medicul nutriționist Mihaela Bilic, în cadrul programului său gratuit online ”Mănâncă cu mine”.

Ce înseamnă o farfurie ideală și una de slăbit

”Când vine vorba despre slăbit, principalii nutrienți care trebuie limitați sunt carbohidrații/ amidonul/ făinoasele. Deși au doar 4 cal/g (față de grăsime care are 9 cal/g), carbohidrații cresc glicemia în sînge și stimulează secreția de insulină- principalul hormoni de îngrășare al organismului”, spune medicul nutriționist Mihaela Bilic, citată de doctorulzilei.ro.

Însă nu e sănătos să eliminăm complet făinoasele din viața noastră, pentru că acestea sunt sursă de glucoză, carburantul cu care funcționează toate celulele, inclusiv creierul. Fără glucide nu putem trăi, atât echilibrul fizic, cât și cel psihic sunt afectate grav.

Ce punem în farfuria ideală

Cum arată farfuria ideală? Jumătate conține legume (50%), un sfert conține proteine (carne/ pește/ ou) și un sfert (25%) făinoase/amidon.

  • o felie de pâine sau de mămăligă-cât palma
  • 3 linguri de paste făinoase sau orez-cât pumnul
  • 3 linguri de leguminoase (fasole boabe, mazăre, soia, năut, linte)
  • un cartof mediu
  • o ceașcă de fulgi/cereale de mic dejun
  • 4 crackers sau 2 dischete de orez expandat.