Prețurile la zahăr, ulei și unt au crescut halucinant în ultima perioadă, odată cu creșterile înregistrate și de alte produse de primă necesitate. După aproape un an de majorări constante, abia acum, în sfârșit, creșterea prețurilor la ulei, unt și zahăr este investigată de Consiliul Concurenței.
Consiliul Concurenței a declanșat trei investigații privind posibile înțelegeri de creștere a prețurilor de vânzare la uleiul de floarea soarelui, unt și zahăr. Astfel, au fost efectuate inspecții inopinate la 13 producători, a anunțat joi autoritatea.
„Avem suspiciuni că unii producători au profitat de contextul economic actual, respectiv de creșterea inflației, și s-au înțeles să crească suplimentar prețurile de vânzare pentru unele produse, obținând, astfel, profituri mai mari, nemeritate. Dacă, în urma investigațiilor, vom constata acest gen de practici, le vom sancționa drastic”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Care sunt firmele controlate de Consiliul Concurenței
Astfel, s-au desfășurat inspecții inopinate la sediile și punctele de lucru ale mai multor firme de pe piața producției și comercializării de ulei de floarea soarelui, precum Bunge România SRL, Expur SA, Prutul SA şi Ardealul SA, dar și de pe piaţa producţiei şi comercializării de unt, printre companiile vizate fiind Albalact, Covalact şi Dorna Lactate (parte din grupul Lactalis), Friesland România SA, Lacto Food SRL și Fabrica de Lapte Braşov (Olympus).
În ceea ce privește piața fabricării şi comercializării de zahăr s-au derulat inspecții la firmele Agrana România SRL, Pfeifer & Langen România SRL și Lucsor Impex SRL. În prezent, documentele ridicate în cadrul inspecțiilor inopinate sunt analizate de autoritatea română de concurență.
Aceste inspecții neanunțate au fost autorizate de Curtea de Apel București și sunt justificate de necesitatea obținerii tuturor informațiilor și documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurențiale analizate. Efectuarea acestora nu reprezintă o antepronunțare în ceea ce privește vinovăția companiilor, mai arată Consiliul Concurenței.
Amintim faptul că Legea concurenței interzice orice înțelegeri între companii și practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurența pe piața românească, în special cele care stabilesc prețuri de cumpărare sau de vânzare sau orice alte condiții de tranzacționare.
Sursa foto: Economica.net
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook