Dacă facturile primite au depășit orice limită, nu așteptați să vă rezolve altcineva problemele. Și nu vă dați bătuți.
V-ați trezit cu facturi uriașe la lumină și gaze? Luați atitudine! Faceți contestații la ANPC și la Consiliul Concurenței
Potrivit avocatului Gheorghe Piperea, preşedintele Asociaţiei Parakletos privind protecţia consumatorilor, facturile din ultima perioadă la gaze și energie au dat peste cap viața românilor. Dar nu trebuie să deznădăjduiți, pentru că întotdeauna există o soluție. Contestați-le la ANPC, la Consiliul Concurenţei sau în instanţă.
„Nu vă răspunde ANPC în timp util, nu vă răspunde Consiliul Concurenţei, bombardaţi-i cu zeci de mii de astfel de petiţii”
„Faceţi plângeri, cât mai multe posibil, la ANPC şi la Consiliul Concurenţei, pentru că ceea ce se întâmplă sunt practici anticoncurenţiale, monopoliste, vi se impun nişte preţuri excesive, care vă ruinează. Acest lucru este un fapt anticoncurenţial, conform legislaţiei în materie de concurenţă.
Nu vă răspunde ANPC în timp util, nu vă răspunde Consiliul Concurenţei, bombardaţi-i cu zeci de mii de astfel de petiţii şi la un moment dat cineva în Parlament va sesiza acest lucru şi va lua măsuri, va putea spre exemplu să decidă demiterea întregului Consiliu al Concurenţei pentru inacţiune.
Pentru că, dacă e vorba de o masă mare de oameni nemulţumită, nu ai cum să ignori acest lucru. Şi factorul politic, dacă va vedea că este un fluviu de astfel de reclamaţii, va sesiza în sfârşit că este o problemă şi că se poate reglementa situaţia în baza legii actuale”, a spus Piperea, într-o conferință de presă.
Ce clauze sunt abuzive
Avocatul le-a explicat românilor și care sunt cele trei tipuri de clauze care sunt abuzive. E vorba de actele adiţionale care intră automat în vigoare dacă utilizatorul nu trimite un răspuns, debranşarea în 30 de zile şi facturile de regularizare. „Aceasta este soluţia la care trebuie să apelaţi, nu ceea ce spune ministrul Energiei, nu să refuzaţi pur şi simplu să plătiţi. Puteţi refuza să plătiţi, dar să obţineţi o astfel de îngheţare a facturilor, în baza unor acţiuni pe care să le faceţi în justiţie sau în faţa ANPC.
(…) Consumatorul este mult prea insignifiant pentru corporaţia respectivă pentru a fi luat în seamă. Doar atunci când acţionezi energic cu plângeri în justiţie şi la ANPC te bagă în seamă. Acţionaţi şi s-ar putea să aveţi o şansă să rezolvaţi problema, nu aşteptaţi ca statul să vă rezolve problema”, a mai spus acesta.
Sursă foto: economedia
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook