Primul gând care le trece multora prin cap când află că vor lucra de acasă, de pe calculator, e că li se întâmplă o mare bucurie. Pare că vor lucra având liber. Că vor avea mai mult timp pentru ei. Nici pomeneală. Programul de muncă e același, task-urile trebuie îndeplinite. În plus, e ciudat să lucrezi acasă unde ești obișnuit să faci altceva.

Faptul că sari din pat și te pui la birou să începi ziua de lucru, fără drumul până la job și fătă contactul fizic cu oamenii și colegii de muncă îți poate afecta atât starea psihică, cât și productivitatea pe termen lung.

Atunci când lucrai la birou, asociai casa cu relaxarea. Acum casa a devenit locul unde muncești, adică te stresezi. Poți avea tendința, inițial, să lucrezi mai mult și chiar peste program, deoarece atmosfera confortabilă din propriul tău dormitor sau sufragerie îți dă impresia de relaxare. Însă, această falsă izbucnire de motivație și productivitate nu va funcționa decât foarte scurt timp. Creierul nu va mai ști să diferențieze ce funcție are camera în care lucrezi și îți va fi din ce în ce mai greu să te relaxezi.

Psihologii recomandă ferm să încerci să separi cât mai mult munca de viața personală chiar și chiar spațiile, când lucrezi de acasă. Iată 3 sfaturi practice, care te vor ajuta să-ți păstrezi o balanță în această nouă formă de lucru!

Îmbracă hainele de mers la job

Într-adevăr, este mult mai comod să rămâi în pijamale și să te așezi la birou imediat cum te trezești. Însă, trecerea de la pijama la hanorac, te va înviora și te va binedispune. Schimbarea ținutei în una diferită de cea de casă în timpul tele-muncii ar trebui să facă parte din rutina ta zilnică, pentru că un tonus mai bun, care atrage implicit și productivitatea, poate fi stimulat din exterior. Dacă te îmbraci pentru muncă de la începutul zilei, vei fi pregătit pentru orice conferință video cu colegii.

Ia-ți pauze de la ecran așa cum făceai și la birou

Este bine știut faptul că petrecem din ce în ce mai mult timp în fața ecranelor, fie că este vorba de laptop, tabletă sau telefon. Folosim gadgeturile atât la job, cât și pentru destindere. Conform unor studii, statul ore în șir în fața ecranelor afectează vederea, scade concentrarea și are un efect negativ asupra posturii. Prin urmare este necesar ca atunci când îți iei pauze să nu rămâi tot pe scaun. Încearcă să te deplasezi măcar până în altă cameră, să faci 5 minute de stretching sau chiar să ieși în fața casei.

Vorbește cu colegii, dar nu în scris!

Abilitățile de comunicare sunt foarte necesare atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. Lucrând de acasă, ești mai tentat să comunici cu colegii pe e-mail sau pe chat. Din păcate, nu te mai poți întâlni cu ei față în față atunci când mergi să-ți faci o cafea sau la cantină. Specialiștii atrag atenția asupra riscului comodității mesajelor scrise, care te fac să-ți pierzi din abilitățile verbale. E vital să încerci să comunici cu colegii tăi prin telefon sau chiar să programați conferințe video săptămânale, pe lângă cele obligatorii.

Prin urmare, nu ar trebui să lași munca de acasă să te facă să cazi în plasa comodității. Ar fi bine să fii conștient de beneficiile păstrării unei balanțe și să începi să pui în practică soluțiile propuse în acest articol ca să rămâi sănătos și productiv.

Sursa foto: Pixabay

Dieta mediteraneană „verde”, cea mai utilă în curele de slăbire

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp