Orezul este foarte întâlnit în bucătăria asiatică, dar nu numai. Specialiștii spun că orezul furnizează energie organismului, stimulează activitatea cerebrală şi creşte speranţa de viaţă.

De ce să mâncăm orez

Din punct de vedere nutriţional, cel mai bun  orezul  brun: în 100 grame  sunt 99 mg de potasiu, 43 mg de magneziu, 120 mg de fosfor şi 0,14 mg de vitamina B1.

În schimb, aceeaşi cantitate de orez alb ne oferă 54 mg de potasiu, 11 mg de magneziu, 43 mg de fosfor, iar vitamina B1 dispare prin procesare

Orezul este indicat în dieta celor care au stomacul iritat, pentru că acesta se digeră şi se asimilează repede. Orezul fiert simplu este un leac popular universal pentru diaree, la fel ca şi apa în care a fiert.

Orezul fiert, amestecat cu mere pasate, este recomandat de medicii europeni ca ajutor pentru scăderea tensiunii arteriale. De asemenea, apa de orez din soiul brun poate fi consumată de două ori pe zi, la micul dejun şi la prânz, de persoanele care suferă de enterocolită cronică.

Un consum moderat de orez la mesele principale contribuie la detoxifierea ficatului care absoarbe toxinele.

Preparat cu legume, verdeţuri sau sub formă de garnitură la friptura de pasăre, orezul este un aliment benefic pentru persoanele anemice, lipsite de energie.

Fosforul conţinut în bobul de orez are un efect benefic asupra sistemului nervos central. Nutriţioniştii recomandă consumul primei porţii de orez  la micul dejun, motivând că acesta conţine substanţe care stimulează activitatea creierului.

Orezul. Beneficii

  • Orezul are proprietăţi benefice pentru problemele specifice fiecărei vârste, susţin specialiştii. Spre exemplu, consumul regulat de orez îi ajută pe adolescenţi să asimileze mai uşor vitamina B6, care are un rol important în metabolismul aminoacizilor.
  • În cazul persoanelor care se confruntă cu criza de la 40 de ani, orezul este eficient în tratarea disfuncţiilor sexuale, favorizând fluxul sanguin către zona genitală.
  • Iar după vârsta de 60 de ani, orezul protejează inima şi creierul, crescând speranţa de viaţă. Acum sunt indicate în special „ceaiurile” de orez cu mere şi cu lămâie.
  • Orezul nedecorticat poate fi găsit în magazinele specializate în vânzarea produselor naturale sau bio.
  • Orezul decorticat aduce însă în alimentaţia noastră hidraţi de carbon din belşug, de aceea, persoanele cu diabet, dar şi cele supraponderale trebuie să ţină seama de acest lucru şi să consume orezul cu precauţie, acesta având indicele glicemic 50.
  • Persoanele care ţin o dietă pentru scăderea în greutate ar trebui să evite consumul orezului decorticat. Pentru a evita acumularea kilogramelor, este recomandat consumul a cel mult 100 g de orez fiert pe zi şi numai în combinaţie cu legume (roşii, castraveţi, dovlecei, ardei, vinete şi varză).

Dovada sărăciei lucii în care trăiește Irinel Culumbeanu. Nimeni nu credea

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp