De ce trebuie să vă aprovizionați cu castane comestibile. Sunt miraculoase

De ce trebuie să vă aprovizionați cu castane comestibile. Sunt miraculoase
Toamna e sezonul castanelor comestibile, și e bine să nu ratați momentul. În piețe găsiți deja castane autentice, românești, din zonele unde e o tradiție în cultivarea lor. În hipermarketuri, veți găsi castane mai ales din Spania, mai mari, foarte gustoase și ele.

Iată de ce ar trebui să vă aprovizionați cu castane comestibile. Traversăm un nou val al pandemiei, iar păstrarea sănătății organismului e foarte importantă. Castanele sunt adevărate „farmacii” care cresc în copac. Ideal e să le consumați coapte. Ele se crestează ușor pe coajă, și se coc în cuptor. Pentru a fi mai fragede, în vas se adaugă puțină apă. O altă variantă e să le faceți pe o plită. Le puteți și fierbe.

Proprietățile și beneficiile castanelor coapte

Toamna e anotimpul castanelor, iar acestea sunt fructe cu multiple beneficii pentru sănătatea organismului. Poate că nu știați, dar, cu gustul lor aparte, castanele conţin la fel de multă vitamina C ca și lămâia. Acest lucru face castanele extrem de benefice pentru întărirea sistemului imunitar.

În plus, castanele conțin fier, fiind utile în prevenirea anemiei. Ele mai au şi multe fibre, care uşurează digestia, facilitând tranzitul intestinal și tratând constipația. Sunt utile și în caz de  diaree. Trebuie să știți și că extractul de castane are un efect benefic asupra probioticelor din tractul intestinal. Extract de castane veți găsi cu ușurință la magazinele naturiste.

Castanele, „bombă” de vitamine și minerale

Pe lângă vitamina C, castanele mai conțin vitaminele B și E. De asemenea, aduc un aport de minerale precum: mangan, potasiu, calciu, magneziu, fosfor, sodiu, fier etc. Castanele se numără printre fructele cele mai bogate în potasiu. Și sunt foarte hrănitoare.

100 g de castane au o valoare calorică de aproape 200 de kilocalorii

Persoanele cu probleme cardiace trebuie să știe că aceste roade, castanele, țin tensiunea sub control și sunt benefice pentru afecțiunile cardiovasculare, datorită conținutului ridicat de potasiu. Acesta reduce excesul de sodiu din organism cauzat de cantităţile mari de sare din alimentaţia noastră.

Sursa foto: Pixabay