Simona Ionescu / Redactor Șef

Gara care a schimbat cursul celui de-Al Doilea Război Mondial. Ce transformări uluitoare va suferi

Gara care a schimbat cursul celui de-Al Doilea Război Mondial. Ce transformări uluitoare va suferi
A primit denumirea de Titanicul din munți, pe de altă parte însă este cunoscută ca cea mai ghinionistă gară din Europa. Ce se va întâmpla cu gara din Canfranc.

Gara din Canfranc a început să fie construită în 1853 și a fost finalizată în 1928. A fost lăsată de izbeliște, dar de acum încolo, totul se va schimba.

Gara care a schimbat cursul celui de-Al Doilea Război Mondial. Ce transformări uluitoare va suferi

Sunt puțini cei care au auzit de satul Canfranc, situat la 1000 de metri deasupra nivelului mării, la granița franco-spaniolă. Chiar dacă locul este deosebit de frumos, gara, ce s-a vrut să fie una dintre cele mai mari din Europa, nu a avut norocul dorit. Primul motiv a fost că era concepută încă din 1853, dar lucrările s-au terminat abia în anul 1928.

Istoria povestește că la ceremonia de inaugurare, însuși regele Alfonso al XIII-lea al Spaniei ar fi declarat că „Pirineii nu mai există”. Există voci care spun că vechea gară din Canfranc ar fi schimbat chiar și cursul celui de-Al Doilea Război Mondial, prin rolul important jucat.

Și asta pentru că, odată ce naziștii au ocupat Franța, în acest loc regimul Franco al Spaniei ar fi dat 86 de tone de wolfram, fără de care nu ar fi putut să fie produse tancurile, în schimbul aurului de la naziști.

Bugetul se ridică la 27 milioane de euro

Și tot gara ar fi fost punctul de trecere al multor evrei care au ales să fugă de Regimul de la Vichy, fiind totodată folosită și de spioni. Anii 70 au adus dezastrul. Ca urmare a unei deraieri, a fost stricat un pod și astfel gara a fost abandonată, ajungând o adevărată ruină.

Acum însă totul va lua o întorsătură neașteptată, pentru că aici se va face un hotel de cinci stele, cu peste 100 de camere. Mai mult, în spatele vechii gări va fi construită una nouă. De asemenea, va exista un centru de conferințe cu 200 de locuri. Dar și magazine, refugiu pentru persoane, dar și un muzeu feroviar. Se estimează că bugetul alocat se ridică la 27 milioane de euro. Implicați în acest proiect va fi guvernul regional din Aragón și lanțul hotelier Barceló.

Sursă foto: descopera

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre