Iată cum prepară turcii delicioasa lor mâncare de praz. Până și copiii o declară „preferata lor”

Iată cum prepară turcii delicioasa lor mâncare de praz. Până și copiii o declară „preferata lor”
În România, prazul se consumă mai ales în zona Olteniei, însă această plantă înrudită cu ceapa și usturoiul e extrem de sănătoasă și e oricând o idee bună să o introducem în alimentația noastră.

Prazul este bogat în nutrienți. E sărac în calorii, dar bogat în vitamine și minerale. O porție de 100 de grame de praz gătit are doar 31 de calorii, potrivit USDA. În același timp, este deosebit de bogat în carotenoizi din provitamina A, inclusiv beta caroten și conține inclusiv vitamina K1, care este necesară pentru coagularea sângelui și sănătatea inimii. Acest preparat conține, pe lângă praz, o serie de legume extrem de sănătoase, cum ar fi morcovii. De asemenea, pentru consistență, rețeta are foi de plăcintă, acele filo subțiri, pe care le putem cumpăra de la supermarket.

Morcovii sunt foarte importanți în alimentație, deoarece mențin țesuturile sănătoase și întârzie îmbătrânirea. Pentru că această rădăcinoasă conține antioxidanți, ajută la eliminarea mai eficientă a toxinelor din organism și împiedică formarea celulelor canceroase și răspândirea acestora. Antioxidanții din morcov ajută toate sistemele și organele din corp.

Morcovii sunt sinonimi cu sănătatea ochilor și a vederii. Datorită conținutul ridicat de betacaroten (pe care organismul îl transformă în vitamina A), consumul morcovilor previne și chiar ameliorează nictalopia, afecțiune ce se manifestă prin incapacitatea de a vedea noaptea sau în situații de luminozitate redusă.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by özge (@osgebingol)

Ingrediente pentru mâncare de praz

2 pachete de foi de plăcintă filo

1 morcov

2 bucăți de praz

Brânză cheddar, pentru gratinare

Pentru sos: Apă minerală, mai puțin de o cană

1 cană de lapte

O ceașcă de ristretto cu ulei de măsline

2 ouă

Sare și piper negru

Mod de preparare

Într-un castron separat, se amestecă bine toate ingredientele pentru sos. Tăiați aluatul filo în bucăți mici, dați morcovul pe răzătoare, tocați prazul în bucăți mici, adăugați amestecul de sosuri, cu excepția brânzei cheddar rase și amestecați-le pe toate.

Se unge ușor vasul de copt pe care îl veți folosi, se toarnă jumătate din amestec în vasul de copt, se netezește deasupra și se presară cheddar ras, se toarnă restul amestecului în vasul de copt, se netezește deasupra și se presară semințe de susan și semințe de nigella opționale. Mâncarea de praz se coace în cuptor la 170 de grade C până când se rumenește.

Sursa: Instagram

Recomandarile noastre