Ducele de Cambridge a numit ancheta deschisă acum „un pas în direcția corectă” și a spus că speră ca adevărul despre infamul interviu Panorama dintre prințesa Diana și jurnalistul Martin Bashir de la BBC va fi aflat.

O anchetă condusă de Lord Dyson (77 de ani), fost judecător, va căuta să descopere modul în care BBC și jurnalistul Bashir au convins-o pe Prințesa Diana să facă mărturisiri în celebrul interviu, difuzat în toată lumea. Reluarea acestei investigații a avut ca punct de pornire o sesizarea a fratelui Lady Di,  Earl Spencer – care a cerut o anchetă cu privire la „necinstea pură” a jurnalistului. Când a auzit cine va conduce noua anchetă, el le-a spus prietenilor că este mulțumit că a fost numit un astfel de judecător senior pensionat.

„Ancheta independentă este un pas în direcția corectă. Ar trebui să stabilească adevărul din spatele acțiunilor care au condus la interviul Panorama și la deciziile ulterioare luate de cei de la BBC”, a spus prințul William, miercuri, într-o declarație publicată prin intermediul Palatului Kensington.

Prințesa Diana a fost mințită de reporterul BBC

Fratele prințesei Diana a acuzat postul BBC și pe reporteruș lor de practici înșelătoare, că Martin Bashir i-a prezentat Dianei acte false care ar fi defavorizat-o în cazul unui divorț. În scopul de a avea acces la Diana, reporterul Bashir i-a spus prințesei numeroase minciuni despre familia regală, precum și că a fost atacată de MI6.

Pentru a-și asigura interviul, domnul Bashir ar fi spus că garda ei de corp complotează împotriva ei, prietenii ei o trădează și MI6 îi înregistrase pe Charles și pe secretarul său privat planificând „jocul final”.

Se spune că a pretins în mod fals că Charles și bona Tiggy Legge-Bourke au plecat împreună într-o vacanță secretă și că moștenitorul tronului era „îndrăgostit” de ea.

Dl Bashir ar fi mințit că prințul Edward urmează un tratament pentru SIDA, iar regina este un „consumator de confort” cu „probleme cardiace”.

Earl Spencer a păstrat note meticuloase despre care se așteaptă să constituie dovezi cheie în anchetă.

La o întâlnire anterioară, domnul Bashir i-a arătat extrase bancare false pe care le-a ordonat unui fals grafician BBC să le falsifice. Site-ul Daily Mail a publicat în facsimile aceste extrase bancare.

În timpul interviului, difuzat acum 25 de ani în 1995, Diana a spus: „Ei bine, am fost trei persoane în această căsătorie, deci a fost cam aglomerată”. Diana și-a recunoscut și infidelitatea cu căpitanul armatei James Hewitt, iar interviul difuzat de BBC a fost urmărit de 23 de milioane de oameni. Familia Regală a fost șocată de aceste afirmații, iar ele au făcut-o pe Regină să ceară ca Charles și Diana să divorțeze rapid în 1996, cu un an înainte ca prințesa să moară în urma unui accident de mașină într-un tunel rutier din Paris, în august 1997.

BBC vrea ca adevărul să iasă la iveală

Lordul Dyson, fostul președinte al Curții de Apel din Anglia, conduce ancheta care va examina evenimentele care au condus la discuția prințesei cu Bashir.

Judecătorul va intervieva mai mulți martori și va examina o anchetă originală a BBC asupra metodelor folosite de reporter (Bashir), în trecut.

„BBC este hotărât să ajungă la adevărul legat de aceste evenimente și de aceea am ordonat o anchetă independentă. Lordul Dyson este o figură eminentă și foarte respectată, care va conduce un proces aprofundat”, a declarat directorul general BBC, Tim Davie.

În prezent, editorul regional BBC News, Martin Bashir, în vârstă de 57 de ani, nu a putut să comenteze acuzațiile. El suferea de probleme cu inima, care s-au complicat ulterior din cauza coronavirusului. Prin urmare, a suferit o intervenție chirurgicală complicată, iar acum se află în recuperare. Ziariștii de la Daily Mail scriu că jurnalistul și-a închis casa și a părăsit Londra săptămâna trecută împreună cu toată familia.

Prințul William, total nemulțumit de serialul The Crown de la Netflix

Declarația prințului William vine în mijlocul rapoartelor potrivit cărora este profund nemulțumit de descrierea părinților săi în cea mai recentă serie de dramă Netflix, numită The Crown. Se zvonește că al patrulea sezon al serialului ar fi provocat furie printre membrii familiei regale.

Ducele de Cambridge este de părere că „părinții săi sunt exploatați și prezentați într-un mod fals și simplist”. El a susținut că spectacolul era plin de descrieri inexacte ale evenimentelor și ale personalităților.

„Este cea mai crudă, nedreaptă și oribilă portretizare a aproape tuturor persoanelor”, a spus acesta.

Andreea Bălan, sărut  pasional în public. De ce nu se mai ascunde

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp

Parteneri