La evenimentul online au participat Casa Națională de Pensii Publice, Casele Teritoriale de Pensii din România și Institutul Național de Protecție Socială Terni (INPS), instituția care se ocupă de situația românilor care au lucrat în Italia și s-au reîntors acasă.
Scopul întâlnirii a fost să se găsească soluții cât mai bune pentru a înțelege așa cum trebuie trecerea la schimbul electronic european de informații. De asemenea, pentru ca cererile de pensie comunitară să fie rezolvate în timp util, s-a vorbit despre colaborarea dintre instituțiile din România și cele din Italia.
Unde se va depune cererea de pensionare
Pe de altă parte, Ambasada României a adus în discuție faptul că cererile de pensionare trebuie depuse la autoritatea competentă din țara unde persoanele au reședința. Dacă locuiți în Italia în momentul în care veți depune cererea de pensionare, atunci aceasta va fi depusă la INPS.
Dacă însă v-ați mutat domiciliul în România, cererea se va depune la Casa Teritorială de Pensii. În cazul în care reședința s-a modificat ulterior, sunteți obligați să dați cât mai repede noua reședință instituțiilor competente.
Unde puteți contacta Ambasada României
Cetățenii români din Italia care au probleme sociale și legate de muncă, vor putea contacta Ambasada României la adresele de e-mail: roma.social@mae.ro și roma.social1@mae.ro. De asemenea, cetățenii pot citi ghiduri și alte materiale care se găsesc pe site-ul Ambasadei României în Italia la adresa: roma.mae.ro/sites/roma.mae.ro/files/brosura_pensii_aprilie_2022_(1).pdf.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook