Palmer Luckey, cel supranumit părintele realității virtuale moderne, a realizat o cască de realitate virtuală (VR) care ucide utilizatorul dacă acesta moare în joc. Conform presei internaționale, cel care a creat Oculus rift, celebrii ochelari de realitate virtuală, a inventat o cască VR care face ca mult controversatul Squid Game să devină realitate. Jucătorul care pierde partida va muri, pentru că îi va exploda creierul. Și, cu siguranță, când proiectul va fi definitivat, ar putea găsi suficienți „clienți” interesați să riște totul pentru a simți adrenalină la cote maxime.
Palmer Luckey a făcut acest lucru pentru a celebra anime-ul japonez, Sword Art Online (SAO). Luckey este fondatorul Oculus, o companie care a creat primii ochelari virtuali. Și pe care a vândut-o în 2014 către Facebook pentru 2 miliarde de dolari. Aceasta este tehnologia pe care Mark Zuckerberg a rebranduit-o drept fundație pentru Meta.
Căștile ucigașe ale lui Luckey arată ca un Meta Quest Pro conectat cu trei module de încărcare explozivă care se află deasupra ecranului. Încărcăturile sunt îndreptate direct spre creierul utilizatorului și, dacă ar exploda, i-ar distruge capul acestuia.
„Ideea de a-ți lega viața reală de avatarul tău virtual m-a fascinat întotdeauna. Ridici instantaneu miza la nivel maxim și îi forțezi pe oameni să regândească în mod fundamental modul în care interacționează cu lumea virtuală și cu jucătorii din interiorul acesteia”, a scris Luckey într-o postare pe blogul său în care își explică proiectul. „Grafica augmentată poate face ca un joc să pară mai real, dar numai amenințarea unor consecințe grave poate face ca un joc să se simtă real pentru tine și pentru fiecare altă persoană din joc”, a mai arătat acesta.
Ca și în SAO, casca lui Luckey omoară jucătorul care pierde partida
Potrivit lui Luckey, serialul anime și seria de romane Sword Art Online i-a făcut pe oameni să fie interesați de realitatea virtuală, în special în Japonia. În SAO, jucătorii își pun o cască de realitate virtuală NeveGear și se conectează la un nou joc numit Sword Art Online doar pentru a descoperi că un om de știință nebun i-a capturat într-o lume virtuală. Jucătorii trebuie să-și croiască drum printr-o temniță de 100 de etaje pentru a scăpa. Dacă mor în joc, mor și în viața reală. Luckey și-a publicat postarea despre căștile ucigașe pe 6 noiembrie.
„Vestea bună este că suntem la jumătatea drumului spre realizarea unui NerveGear adevărat. Vestea proastă este că, până acum, am descoperit doar jumătatea care te ucide”, a mai spus Luckey. În SAO, NerveGear-ul ucide jucătorii cu un emițător de microunde. Potrivit lui Luckey, creatorul dispozitivului „a reușit să se ascundă de angajații săi, de autoritățile de reglementare și de partenerii contractuali de producție. Sunt un tip destul de deștept, dar nu am putut găsi nicio modalitate de a face să funcționeze așa ceva, nu fără a atașa căștile la niște echipamente gigantice”.
Trei încărcături explozive vor dinamita creierul păierzătorului
Pentru casca sa ucigașă, Palmer Luckey a optat pentru încărcături modulare explozive. El le-a legat de un senzor foto cu bandă îngustă care detectează un anumit ecran roșu care clipește la o anumită frecvență. „Atunci când este afișat un ecran de joc adecvat, încărcăturile se declanșează, distrugând instantaneu creierul utilizatorului”, a mai declarat Luckey, despre proiectul său.
Palmer Luckey a precizat că, pentru uciderea jucătorului care pierde jocul, a folosit trei încărcături explozive pe care le folosește de obicei pentru un „alt proiect”, fără să îl nominalizeze exact pe acesta. Trebuie știut că Luckey este, de asemenea, fondatorul Anduril, furnizor de arme și sisteme de apărare care a câștigat contracte masive cu guvernul. El dezvoltă deja muniții ghidate de la distanță, tehnologie anti-drone pentru forțele speciale americane și drone subacvatice.
„Numai amenințarea unor consecințe grave poate face ca un joc să se simtă real”
Palmer Luckey e fascinat de realitatea virtuală și de posibilitățile sale. „În acest moment, este doar o piesă de artă de birou, un memento care îndeamnă la reflecție asupra căilor neexplorate în proiectarea jocurilor”, a spus el despre căștile sale ucigașe. „Este, de asemenea, din câte știu eu, primul exemplu non-ficțional al unui dispozitiv VR care poate ucide efectiv utilizatorul. Nu va fi ultimul”.
După ce aduce Squid Game în realitate, Palmer Luckey a scris că vrea să continue să facă dispozitivul său ucigaș imposibil de îndepărtat. „Am planuri pentru un mecanism anti-manipulare care, la fel ca NerveGear, va face imposibilă îndepărtarea sau distrugerea căștii”, a spus el. „Chiar și așa, există o mare varietate de defecțiuni care ar putea apărea și ucide utilizatorul la momentul nepotrivit. Acesta este motivul pentru care nu mi-am făcut curaj să o folosesc eu însumi”.
Sursa foto: Instagram
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook