Simona Ionescu / Redactor Șef

Ne-au lăsat cu ochii în soare pe „autostrada Ford”. Italienii au abandonat construcția celor 18 km de la Craiova spre Pitești

Ne-au lăsat cu ochii în soare pe „autostrada Ford”. Italienii au abandonat construcția celor 18 km de la Craiova spre Pitești
După eșecul de la centura Capitalei, și autostrada Ford e în stand by. Constructorii nu au reușit să facă mai nimic pe primii 18 kilometri de la Craiova spre Pitești.

Drumul expres Craiova – Pitești, cunoscut și sub denumirea de „autostrada Ford”, are 121 de kilometri și, teoretic, pe ei ar fi trebuit să se circule deja anul viitor. În prezent, primul lot, de la Craiova la Robănești, de aproape 18 km, își caută constructor. Mai mult de jumătate din lucrări au fost deja efectuate, însă ulterior, șantierul a fost blocat. Lotul, ce a fost acum scos la licitație, ar fi trebuit să fie gata de mai bine de un an. Blocajul a apărut după ce antreprenorul italian, care a câștigat contractul inițial, a ajuns să nu mai aibă resurse financiare pentru a continua lucrările.

Mai precis, întârzierile antreprenorului care câștigase licitația pentru lotul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești și care ar fi trebuit să încheie lucrările până la sfârșitul anului 2021 au atras rezilierea contractului în 2022. Odată cu acest contract au mai fost reziliate alte două, cu același antreprenor.

Șeful CNAIR dă vina pe antreprenorii neserioși

„Unii dintre ei (n.r. antreprenori) nu reușesc și n-au reușit să înțeleagă că odată ce semnezi un contract de execuție trebuie să-ți asumi și trebuie să faci tot ce ține de tine pentru a-ți duce la bun sfârșit lucrările respective. Nu vreau să creadă vreun antreprenor că nu vom lua cele mai drastice măsuri atunci când vedem că nu există o altă posiobilitate de a continua un contract.

Am avut tpată buna înțelegere față de acest antreprenor care, din păcate, ne-a dovedit că nu poate, și am reziliat contractual atât pe lotul 1 Craiova-Pitești, pe varianta ocolitoare Timișoara Sud și pe modernizarea DNCB cu pasajul denivelat de la Cernica dintre DN 2 și A2”, a declarat Cristian Pistol, director general CNAIR, la Gândul Exclusiv.

Șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere susține că rezilierea este un proces amplu. „Toate acest lucruri s-au făcut și în momentul de față sunt relansate procedurile de achiziție publică drept pentru care vom avea depunerile de ofertă pentru Craiova – Pitești (n.r. Lot 1) la începutul lunii mai”, a adăugat Pistol.

Când se va circula pe drumul expres Craiova – Pitești

În aceste condiții, în cel mult un an și jumătate se crede că se va circula pe Drumul Expres de la Pitești până după Balș. Iar pe Autostrada Ford mașinile vor rula abia începând cu 2025.

„Pielești – Slatina (n.r. lotul 2) s-a dat în circulație (din aprilie, apoi încă un tronson din iulie 2022), asigurăm practic varianta ocolitoare pentru Slatina și Balș unde aglomerarea era fabuloasă. În momentul de față se circulă în condiții mai mult decât civilizate, ceeea ce se va întâmpla și pe tronsonul 2, Slatina – Colonești, anul acesta, tot devansînd termenul contractual, vom pouta da în ciculație și acest tronson de drum expres. Ultimul tronson, legătura cu Piteștiul, anul viitor va fi și acesta finalizat”, a mai spus Cristian Pistol, conform aceleiași surse. Acesta a mai spus că sunt speranțe ca și bucata lipsă să să fie gata anul viitor, dacă antreprenorul care va câștiga licitația se va mobiliza exemplar.

Sursa foto: epitesti.ro

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre