Simona Ionescu / Redactor Șef

Până să ajungă să cânte cu Delia, a făcut duet cu Lara Fabian. Românii habar n-au de excepționalul artist Bogdan Mihai

Până să ajungă să cânte cu Delia, a făcut duet cu Lara Fabian. Românii habar n-au de excepționalul artist Bogdan Mihai
Are un nume cât se poate de românesc, dar sunt puțini români care au auzit de el. La 37 de ani, tenorul Bogdan Mihai face ravagii pe scenele de operă din marile capitale ale lumii. E vedetă în adevăratul sens al cuvântului. Chiar și legendarul Placido Domingo l-a felicitat pentru prestațiile sale. 

Dacă ar fi cântărit, CV-ul lui Bogdan Mihai ar fi teribil de greu: a inaugurat Opera din Dubai, a fost invitatul Angelei Gheorghiu pe scenă, la Tokyo, evoluează pe scena faimosului Teatru Bolshoi din Moscova. Și, peste toate astea, e singurul român care cântă operele lui Rossini. Veți vedea de ce.

Tânărul tenor român este cel mai apreciat reprezentant al școlii românești de canto, din generația sa, cu cele mai mari realizări și cu un palmares pe care alți artiști îl bifează abia într-o viață. A cântat alături de cei mai importanți artiști lirici ai lumii, pe cele mai mari scene și este favoritul criticilor de specialitate.

Fredona pe coridorul școlii cu Delia. I-ar plăcea un duet

Tenorul Bogdan Mihai s-a născut în București, a absolvit Liceul de Muzică „Dinu Lipatti”, unde a avut ocazia să facă primele vocalize sub îndrumarea sopranei Cristina Măgureanu. Ea l-a îndrumat patru ani, i-a văzut talentul și l-a îndemnat spre o carieră de artist liric.

Tot acolo a cunoscut-o pe Delia, erau colegi. Fredonau împreună pe coridoare piese din repertoriul lui Mariah Carey sau Whitney Houston. Viața le-a scos în cale drumuri diferite, dar nici acum tenorului nu i-ar displăcea un duet cu cântăreața. De-a lungul carierei a avut colaborări de opera-pop cu artiști consacrați din România, dar și cu Lara Fabian cu care a cântat un duet  în cadrul Festivalului Internațional „Elena Teodorini” de la Craiova.

Românii l-au vrut bariton, dar el era tenor. Cine l-a descoperit

Tot în București a urmat cursurile Universității Naționale de Muzică „Ciprian Porumbescu” la clasa de canto a maestrului Nicolae Constantinescu, elev al legendarului bariton Petre Ștefănescu Goanga. Apoi, la Universitatea „Transilvania” din Brașov a obținut diploma de Master în Belcanto, mentorat fiind de soprana Mariana Nicolesco.

În primele etape ale formării lui credea că va fi bariton. Pentru asta s-a pregătit. Apoi a venit revelația.

„Descoperirea adevăratei mele voci s-a produs în Italia sub îndrumarea legendarei soprane Mirella Freni. Este cea care mi-a spus că sunt TENOR! Aici a urmat un studiu tehnic minuțios ce a implicat o încredere și o răbdare de fier! Am riscat totul și am pornit de la zero începând o viață nouă”, mărturisea, lunile trecute, celebrul tânăr tenor într-un interviu pentru Elita României.

Evident că nu a ajuns celebru peste noapte. Până la celebritatea pe care a atins-o în ultimii ani, a acumulat un volum de muncă imens, nenumărate sesiuni de Masterclass în lume cu adevărate legende ale artei lirice universale precum Virginia Zeani, Rolando Panerai, Silvia Gestzy, Denyce Graves sau Ileana Cotrubas. Și încă ceva. Un eșec. Așa l-a văzut la momentul respectiv. De fapt, era vorba de cu totul altceva.

Pierderea jobului, cel mai bun lucru care i se putea întâmpla

În 2010, tenorul Bogdan Mihai a trebuit să părăsească Opera Națională din București, în urma unei decizii interne. La momentul respectiv a suferit, dar, peste ani, își dă seama că a fost cel mai bun lucru care i se putea întâmpla.

Pierderea jobului a coincis cu noi propuneri și contracte.  Așa a ajuns la Balșoi. Și peste tot pe unde l-a purtat fulminanta-i carieră. Bogdan Mihai a cântat la Stuttgart Staatsoper, la Dresden Semperoper, Deutsche Oper Berlin, Teatro Verdi Trieste, Opera din Montreal și Suntory Hall din Tokyo, la Opera din Zurich, la Theatre de Chatelet și Theatre des Champs Elysees din Paris, la Grand Teatre del Liceu din Barcelona, Opera de Oviedo în Asturias și la Filarmonica din Berlin ori Grand Theatre de Geneva.

La Suntory Hall din Tokyo a fost invitatul Angelei Gheorghiu, iar la Opera din Stuttgart a fost aplaudat de cancelarul Germaniei, Angela Merkel.

Bogdan Mihai este primul artist român care a cântat la Opera din Dubai, la inaugurarea instituției, și a fost ovaționat de public pentru rolurile sale din „Bărbierul din Sevilla” și din „Don Giovanni”.

Doar trei oameni, în tot mapamondul, pot cânta așa. El e unul din ei

Acum doi ani, la Bolshoi Teatr din Moscova a făcut istorie. Bogdan Mihai a fost declarat primul român care a făcut o premieră absolută în istoria acestui teatru de operă, incluzând scena și aria finală a Contelui Almaviva în „Il Barbiere di Siviglia” de Rossini – Cessa di piu resistere.

„Este o arie ocolită de interpreții rolului, deoarece este de o dificultate extremă și este considerată un adevărat prodigiu în repertoriul de Belcanto”, a explicat tenorul pentru sursa citată.

Amintim că, în toată lumea, există doar trei tenori capabili să abordeze dificila arie a contelui Almaviva din opera lui Rossini, iar românul nostru e unul dintre ei.

Ascultați-i muzica pe videoclipuri, priviți cum îl ovaționează publicul străin și câtă apreciere primește din partea orchestrelor și vă veți simți mândri că Bogdan Mihai este român. Deși cei mai mulți dintre voi nu i-ați auzit până acum vocea, nu-l cunoașteți  și nu înțelegeți de ce pentru un asemenea artist nu se găsește loc într-o emisiune, la oricare post de televiziune ( au fost 2-3 apariții la ”Neața cu Răzvan cu Dani”), pentru un interviu adevărat sau un miniconcert cu arii celebre. Pe scena Operei Române nu a mai fost chemat să cânte din anul 2010. Noi l-am descoperit în ipostaze fabuloase pe YouTube. (Notă de Simona Ionescu)

Sursa foto: Facebook

Exclusiv. Diversiunea Biancăi. De ce și de cine se ascunde fosta soție a lui Bodi

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre