Premieră într-un spital de stat din România: pacienții nu mai stau la coadă și se programează la ce medic vor

Premieră într-un spital de stat din România: pacienții nu mai stau la coadă și se programează la ce medic vor
În cele mai multe clinici private, pacienții se programează online sau telefonic, își aleg singuri medicii la care vor să ajungă și se prezintă la ora stabilită. Nimeni nu face antecameră și nu pierde vremea pe cordidoare. De acum înainte, același lucru se va întâmpla, în premieră, și într-un spital public din România.

Ambulatoriul Spitalului Județean din Timișoara se modernizează, în sensul că, de acum înainte, programările se vor face ca la clinicile private. Pacienții sunt invitați să intre pe o platformă online, acolo își vor allege medical din policlinică la care vor să ajungă, dar și ora. Același lucru îl vor putea face și sunând într-un callcenter sau trimițând un mail.

Conducerea Spitalului Județean din Timișoara vrea astfel să fluidizeze traficul în policlinica unității medicale și să elimine cozile la care, uneori, și sute d eoameni își pierdeau vremea.

Premieră într-un spital public din România

„În urma semnării actelor adiționale cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Timiș, cel mai mare spital din vestul țării reorganizează activitatea medicilor în Ambulatoriu (…). Demersul SCJUT  sprijină astfel  menținerea legăturii între pacient și medicul curant  în condițiile în care medicii de specialitate încadrați în spital asigură  asistența medicală în sistem spital – ambulatoriu  integrat  și ajută pacienții să urmeze tratamentele indicate,  în ciclul complet,  în funcție de afecțiunea pentru care au fost tratați.

Pe de altă parte,  procesul de reorganizare în Ambulatoriu include inițierea unui serviciu de tip call-center, accesibil pacienților în intervalul orar 7,30 – 19,30. Procedura este absolut nouă  în segmentul  public de sănătate”, transmit reprezentanții celui mai mare spital din vestul țării.

Cum vor funcționa programările inteligente

SCJUT va folosi o platformă on-line care, în timp, va deveni plurală si va gestiona părți din actul medical oferit de spital. În prima etapă,  algoritmii platformei vor coordona toate programările făcute în Ambulatoriul integrat al spitalului.

Platforma adună programările, indiferent de calea pe care acestea vin, le centralizează, le ordonează si rezultă un registru electronic în care, fiecare interval spațial este configurat la nivel de medic, specialitate, orar și durata consultației, în conformitate cu planul de digitalizare.

Pacienții se vor putea programa la cabinetele medicale de specialitate direct la recepția ambulatoriului sau prin call-center, la numerele de telefon afișate pe site, www.hosptm.ro, Secțiunea Pacienți –  Programări ambulatoriu și la Secțiunea Servicii – Servicii ambulatoriu;   on line –  pe adresa de mail a ambulatoriului; prin aplicația gratuită de mobil ce poate fi  descărcată de pacient (Secțiunea Pacienți – Programări ambulatoriu) și,  prin  programarea făcută de medicul din cabinet, în  contul său de lucru. Softul nu permite suprapunerea pacienților în același interval orar.

La cerere, pacientul primește datele de logare în aplicație de la medicul de cabinet. Datele sunt trimise prin sms o singură dată, pe telefonul pacientului.

Spitalul pune la dispoziiția pacienților și o aplicație mobilă

Aplicația mobilă descărcată de pacient permite programarea directă,  cu confirmare imediată și acces la cabinetele din Ambulatoriu prin intermediul unui text / mesaj  care va conține data consultației,  ora,  cabinetul de specialitate unde a fost făcută programarea și medicul.

Sistemul este eficace și pentru pacienții din alte județe. De pildă, programările făcute prin call center,  permit operatoarei să găsească, împreună cu pacientul, varianta cea mai potrivită și urgentă,  pentru acesta.

“Mecanismul inteligent  din spatele platformei conține criterii etice și  securizante si cere respectarea strictă a politicii de confidențialitate în raport cu pacientul și starea sa de sănătate.  Totodată,  redesenează circuitul  documentelor medicale emise de unitățile sanitare.Este o solutie ce  rezolvă si un anumit tipar comportamental;  in cazul de față  platforma digitală  va acoperi nevoi strict operationale si va face eficient un anumit tip de serviciu oferit pacienților”, declară managerul SCJUT, MDr.  Sorin Barac.