Carnea-minune este de miel. E fragedă, gustoasă și, mai ales, are o valoare nutrițională impresionantă. Unii se plâng că ar avea un ”gust” aparte, însă acesta se rezolvă dacă se ține cont de câteva recomandări, în timpul procesului de gătit.

Carnea de miel conține proteine de înaltă calitate, grăsimi sănătoase, vitamine (B12, B3, B5, K, B6, E și minerale (zincul, seleniul, fosforul, potasiu, cupru, magneziu, sodiu, calciu, mangan), având cel mai mare conținut de acizi grași Omega 3 și acid oleic. Ca atare, consumată în urma unor intervenții chirurgicale, ajută la refacerea țesuturilor.  Introdusă în mod uzual în meniu, carnea de miel previne bolile cardiovasculare și anemia. asta pentru că, în plus, carnea d emiel conține mult fier.

Carnea de miel trebuie inclusă și în dietele sportivilor, deoarece conține cantități creatină, care ajută la îmbunătățirea performanțelor sportive. Mai mult decât atât, există studii care arată că acest tip de carne poate să îmbunătățească acuitatea vizuală.

De asemenea, notează Doctorul Zilei, carnea de miel poate crește imunitatea dobândită. În 100 de grame de carne de miel se regăsește 38% % din necesarul zilnic de zinc. Nutriționiștii susțin că ideal este să gătești mielul la cuptor sau pe grătar, pentru a-și păstra proprietățile. În niciun caz nu se prăjește în ulei. Carnea de miel este recomandat să fie lăsată la marinat timp de câteva ore, în prealabil.

Pentru a nu fi greu digerabilă, carnea de miel e recomandat să fie servită alături de legume fierte sau la grătar (fără ulei). Sunt cde evitat combinațiile miel – pâine, paste, mămăligă sau cartofi. Atunci când cumpărați carne de miel, fiți atenți la cum se prezintă. O carne proaspătă e rozalie, nu roșie, și elastică la atingere. Dacă e lipicioasă, e deja veche.

Sursa foto: Pixabay / Shutterbug75

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp