„O mulțime de oameni au spus că Chanel a fost o casă moartă din punct de vedere fashion. Și cred că i-a plăcut provocarea de a arăta oamenilor că au greșit. Că ar fi ceva de făcut acolo”, își amintește designerul Eric Wright, mâna dreaptă a lui Lagerfeld de zeci de ani.
Cum a schimbat Karl Lagerfeld casa de modă Chanel
Orice designer care intră într-un brand existent trebuie să decidă cum să facă față istoriei sale. Modul lui Lagerfeld de a onora patrimoniul mărcii nu a fost prin imitare, ci prin repetarea acestuia. După ce „și-a băgat nasul” în toate lucrurile Chanel, Lagerfeld a reușit o abordare a cunoașterii regulilor pentru a încălca aceste reguli în munca sa.
Proiectantul avea un vocabular larg de chanelisme cu care să se joace – inclusiv costumul de tweed, lbd, quilting, camelia, lanțuri aurii (utilizate pentru cântărirea jachetelor și pentru curele și lanțuri de genti), celebrul parfum Chanel numărul 5 etc. și a adăugat însăși imaginea Chanel. De asemenea, a creat logo-ul double-C care a devenit recunoscut peste tot, la fel cum lumea și industria modei mergeau la nivel global, ajutate de progresele în comunicare.
Karl Lagerfeld a adus lumea la Chanel, iar pe Chanel la lume
Statutul se traduce în orice limbă, iar Chanel a fost întotdeauna un brand exclusiv. Lagerfeld a reușit să scoată marca de pe piedestal, fără ca acesta să piardă din strălucire. În procesul de reinventare a Chanel, designerul s-a transformat și a devenit el însuși o icoană.
Lagerfeld a spus întotdeauna că dorește să privească înainte, nu înapoi și, după cum spune Hamish Bowles, editor la Vogue, designerul „și-a propus să schimbe lumea modei făcând din nou ceva vechi nou”. El a făcut acest lucru creând un dialog mereu actualizat între codurile casei și cultura pop. În acest fel a adus lumea la Chanel, iar pe Chanel la lume.
Cum îţi îngrijeşti mâinile pe vreme rece
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook