În urma pandemiei și printre o mulțime de alte dezastre naturale, lumea întreagă simte nevoia să se adapteze pentru a continua să trăiască plăcut. Schimbarea poate fi observată și în sentimentele consumatorilor, în adaptări comportamentale care se vor reflecta încet-încet în întreaga industrie a modei, scrie Fashion United.
Pe baza cercetărilor efectuate de celebra companie de prognoză a tendințelor WGSN există trei tendințe definitorii care trebuie urmărite în anul următor și care se sprijină pe această mentalitate de supraviețuire nou formată.
Îmbrăcămintea modulară
Îmbrăcămintea convertibilă și hainele modulare au fost puternic evidențiate în raportul WGSN. E vorba de caracteristici legate atât de călătorii, cât și de performanța sportivă a hainelor, două caracteristici ale stilului de viață definitorii pentru noua mentalitate în evoluție. Unul dintre principalele puncte de interes ale organizației a fost „pantoful sport interschimbabil”, despre care a spus că va transforma pantoful de sport tipic într-un articol pregătit pentru activități în aer liber, cu o versatilitate accesibilă.
De asemenea, organizația a pus accentul pe această caracteristică și în cadrul hainelor, făcând ca hainele să fie ușor de purtat în bagaje, cu utilizări multiple, oferind articole care sunt mai ușor de împachetat în deplasare. Aici sunt menționați pantalonii cargo care se transformă în pantaloni scurți de baie sau șlapii care se transformă în cizme. Aceste modele multifuncționale urmăresc să ofere cumpărătorilor atât versatilitate, cât și un bun raport calitate-preț, mai ales în vremuri în care consumatorii sunt din ce în ce mai lipsiți de bani.
Noua îmbrăcăminte utilitară
Conceptul hainelor utilitare a ajuns și pe piața de lux. Acesta combină atât recuperarea călătoriilor post-pandemice, cât și fundalul incertitudinii globale și al imprevizibilității vremii, împingând un stil de viață de supraviețuire care a adus designul de protecție în mainstream. Tendința este definită de caracteristici tehnice care sporesc siguranța unui articol de îmbrăcăminte, cum ar fi cataramele cu eliberare rapidă și materialele rezistente la rupere.
WGSN punctează că această schimbare a avut un impact și asupra micilor întreprinderi de marochinărie de lux, care au experimentat noi articole, precum borsetele din piele.
Algele, baza materialelor viitorului
Pe măsură ce lumea caută cu frenezie metode de producție ecologice, utilizarea ingredientelor naturale în modă a început să crească în mod natural, deoarece acestea se dovedesc a fi valoroase în acest domeniu. Algele regenerabile sunt un material pe care WGSN consideră că se va miza din ce în ce mai mult în crearea de fibre, spume și țesături.
Organismul are nevoie de lumină, CO2 și apă pentru a crește rapid și are caracteristici care îi permit să înlocuiască opțiunile pe bază de petrol, la categorii de produse precum pantofii. În ceea ce privește îmbrăcămintea, organizația a declarat că algele se conturează ca „o alternativă la materiale sintetice”, cum ar fi nailonul, multe mărci utilizând deja algele în cadrul unor programe pilot. „Așteptați-vă ca algele să devină la modă din 2023 încolo”, a concluzionat WGSN, conform Fashion United.
Sursa foto: Fashion United, Instagram
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook