Simona Ionescu / Redactor Șef

Subiect sensibil. Domeniul în care bărbații români apelează la mame

Subiect sensibil. Domeniul în care bărbații români apelează la mame
Oamenii se machiază din cele mai vechi timpuri. Prima mențiune despre machiaj datează din Egiptul Antic, perioadă în care se foloseau eyelinere, atât de către femei cât și de către bărbați. Între timp, produsele de machiaj și cele de îngrijire s-au schimbat. Odată cu percepția asupra necesității machiajului.

Așa cum Rețete și vedete a mai scris, și bărbații se machiază și sunt foarte atenți la cum arată. Trendurile se schimbă cu fiecare sezon, iar preferințele românilor evoluează. Cert este însă că bărbații folosesc și ei mascara, contur de ochi și chiar ruj. Un lip gloss care  le e special dedicat a fost lansat cu succes pe piața românească în luna iulie a anului trecut. În plus, marile branduri (de la care se poate comanda online) vând diverse produse de portfard.

Românii nu sunt foarte interesați de produsele cosmetice premium, numai 27% dintre respondenți le preferă, 41% le cumpără ocazional, iar 32% nu le cumpără deloc, reiese dintr-o cercetare realizată de echipa de analiști Picodi.com.  Același lucru este valabil și în cazul cosmeticelor ecologice: numai 14% dintre bărbații anchetați cumpără cosmetice eco mereu, 39% spun că se uită prima dată la preț, iar 47% dintre aceștia nu sunt interesați deloc de acest aspect.

E cu adevărat interesant ceea ce a reieșit din studiu: de cele mai multe ori bărbații nu își cumpără singuri produsele cosmetice de care au nevoie. Ce credeți că fac? Apelează la mama. Sau la partenera lor din acel moment.


Cum scapi de bărbia dublă. Cele mai simple exerciții cu efecte uimitoare imediate

Învață de la un celebru dietetician ce să mănânci la micul dejun


Dacă româncele sunt campioane la cheltuit bani pe produse cosmetice, românii sunt mai cumpătați. În medie, un bărbat din România alocă anual pentru produse cosmetice – 897 de lei. Asta și pentru că bărbații nu au nicio problemă să folosească produse pe care partenerele sau alte membre feminine ale familiei și le-au cumpărat pentru ele.

Prin urmare, e de la sine înțeles că bărbații dețin mult mai puține produse cosmetice: în medie 9, dintre care 5 folosite zilnic. Interesant este faptul că numai 67% dintre bărbații anchetați au spus că își cumpără singuri produsele cosmetice, în timp ce restul de 33% au recunoscut că i le cumpără mama sau partenera.

În comparație cu doamnele și domnișoarele, 45% dintre bărbați aleg să cumpere produse cosmetice abia când acestea sunt pe terminate, iar 32% dintre ei atunci când se află la promoție.  Bărbații români se ghidează în special după brandul produselor (50%) și după preț (41%). Doar 5% țin cont de de părerile altor persoane, cum ar fi influencerii (5%), prietenii (5%) sau experții(14%), mai arată studiul citat.

Sursa foto: Pixabay, Picodi

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre