O nouă campanie de mesaje false, transmise în numele ANAF, este în desfășurare în această perioadă. Contribuabililor, persoane juridice, le este solicitată „lista entităților externe care au de achitat către societate sume mai mari de 10.000 de euro”.
Reprezentanții ANAF Timișoara au făcut publică frauda și au transmis, vineri, un avertisment către populație. Contribuabililor li se cere să fie vigilenți și să nu dea curs unor astfel de solicitări. Falsificatorii motivează că „scopul acestei solicitări este de a asigura o mai bună gestionare a fluxurilor financiare internaționale și de a preveni potențiale riscuri asociate neîncasării sumelor datorate”.
Hackerii au devenit atenți la detalii când trimit mesaje false în numele ANAF
Dacă până acum, în cazul altor fraude care, de-a lungul anilor, au implicat numele ANAF, iar e-mailurile de pe care veneau mesajele virusate erau ciudate, acum, mesajele cu tentativa de fraudă vin de pe o adresă care arată destul de „normal”.
„Precizăm că ANAF nu solicită astfel de informații și nici nu intervine în relația comercială dintre persoanele juridice. Mesajele sunt transmise, de această dată, de la adresa de e-mail gabriela.apostol@m-finante.com. Atragem atenția că această adresă de e-mail NU aparține ANAF și nu trebuie să dați curs solicitărilor!
Reamintim că serviciul Spațiul Privat Virtual, pus la dispoziția contribuabililor, gratuit, a fost creat și dezvoltat tocmai pentru o comunicare securizată cu instituția. De asemenea, contribuabilii pot obține informații fiscale cu caracter general la CALL CENTER ANAF 031.40.39.160”, transmite Serviciul comunicare, relații publice și mass media al ANAF Timișoara.
Campanii de phishing și în numele altor instituții
ANAF nu este singura instituție care este, constant, victima unei astfel de campanii de phishing. În trecut au mai fost cazuri când servicii ale băncilor au fost clonate pentru a trimite mesaje înșelătoare utilizatorilor, dar și alte servicii ale diferitelor instituții sau firme care cereau datele de autentificare sau numerele cardurilor clienților.
Un atac cibernetic de amploare care i-a vizat pe români a început în 2021, când s-au primit mesaje telefonice și e-mail-uri cu privire la colete care urmau să fir livrate, destinatarii fiind invitați să deschidă link-urile atașate pentru a vedea starea distribuției. Acesta continua și în prezent, sub aceeași formă.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook