Stadiul fizic al lotului de autostradă din viitoarea A0, care reprezintă inelul de centură al municipiului București, abia a ajuns la 30 la sută. Și asta în patru ani de lucrări. Reprezentanții Asociației „Pro Infrastructura” au inspectat lucrările făcute de grecii de la Aktor, pe lotul 3, al viitoarei Autostrăzi A0. Lotul 3 are o lungime de 18 kilometri și este cuprins între localitățile Bâcu și Bragadiru.
„La un an și jumătate de la emiterea ordinului de începere lucrări (25.10.2021), stadiul fizic pe cei 18 kilometri dintre Bâcu și Bragadiru abia dacă depășește 30% dar constructorul grec promite cu tupeu în stânga și în dreapta că atinge 50% la sfârșitul lui mai (2023). Deci dacă a făcut 30-35% în 17-18 luni, va face 15-20% în mai puțin de două! Sigur că da, într-un univers paralel este deja la 100%, însă în acesta are termen contractual aprilie 2024 și, dacă va menține mobilizarea la mișto de până acum, cu mare dificultate va deschide circulația în decembrie 2024”, transmit observatorii.
Întârzierile grecilor de la Aktor sunt mai mari de 9 luni
Cei de la Pro Infrastructura mai scriu că „Hristos a Înviat, dar nu și Aktor, pe A0”. Firma greacă ar fi încasat penalități de întârziere din cauza aprobării cu întârziere a autorizației de construire pentru lotul din centura capitalei.
„Are ordin de începere aferent proiectării din 23.05.2019, dar i s-a aprobat PAC abia în 11.06.2021, iar autorizația de construire a venit în 01.07.2021. Poate n-ar strica să vedem noi penalități aplicate antreprenorului, fiind inadmisibil ca progresul fizic să fie 30-35% la aproximativ 18 luni de la startul lucrărilor, pe un contract semnat în 14.04.2019 care stipulează 12 luni de proiectare și alte 30 de execuție, pe un banal traseu în câmpie de nici 18 km”, se mai arată în mesajul „Pro Infrastructura”.
„Chiar dacă și statul are partea lui de vină pentru blocaje, în cazul de față întârzierea în teren de ~9 luni (din estimarea noastră) este generată exclusiv de indolența, incompetența și de bâlbele manageriale ale celor de la Aktor care nu se pot mobiliza corespunzător nici după 4 ani (!!!) de contract”, se mai arată în postarea făcută de cei de la Pro Infrastructura.
Cu firmele din Italia am avut probleme
Un tronson al drumului express Craiova-Pitești trebuia construit de o firmă din Italia, după ce câștigase licitația. Era vorba de câțiva kilometri (16) dinspre Craiova spre Balș. Nu i-au construit, iar contractul a fost reziliat. Deocamdată nu se întâmplă nimic pe tronsonul acela, până la câștigarea licitației de altă firmă și finalizarea documentației.
Legat de centura Bucureștiului, lucrurile stau așa.
Traseul Autostrazii de Centura Bucuresti Nord – Lotul 1 se desfasoara pe teritoriul judetului Ilfov intre DJ 601A (Dragomiresti Vale – Bacu) si DN 1 in dreptul localitatii Corbeanca.
”Comisia de evaluare a CNAIR a reconfirmat astazi pentru contractul de proiectare si executie a lucrarilor Lotului 1 din A0 Nord acelasi castigator, respectiv o asociere romano – italiana. Valoarea lucrarilor pentru proiectarea si constructia Lotului 1 (17,5 km) este de 815 milioane lei, fara TVA. Finantarea este asigurata din fonduri europene, iar durata contractului este de 34 de luni: 12 luni – proiectare si 22 luni- perioada de executie a lucrarilor. Traseul acestui Lot se desfasoara pe teritoriul judetului Ilfov intre DJ 601A (Dragomiresti Vale – Bacu) si DN 1, in dreptul localitatii Corbeanca. Daca nu vor fi depuse noi contestatii la actualul rezultat contractul va putea fi semnat in scurt timp”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Sursa foto: Pro Infrastructura / Facebook
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook