Senatorul și totodată fostul ministru al justiției, Robert Cazanciuc, a venit cu vești bune pentru românii care circulă cu trenul. Acesta a anunțat lucrări de modernizare a unei rute CFR. Prima cale ferată din România, București-Giurgiu, va fi modernizată în urma atragerii de fonduri europene în valoare de 500 de milioane de euro.
Până acum, pe rută erau probleme din cauza unui pod dărâmat în urmă cu 15 ani la Grădiștea: ”Nu întâmplător prima cale ferată din România este București- Giurgiu. Proiectul a fost început de Cuza, dar inaugurat de Carol I în 1869. Din păcate, este întreruptă din cauza unui pod care s-a dărâmat cu mai mult de 15 ani în urmă la Grădiștea”, a declarat senatorul pentru Antena 3 CNN.
Drum de o oră, parcurs în trei. Ruta reabilitată, gata în mai
În prezent, cei care doresc să meargă de la București la Giurgiu cu trenul întâmpină o călătorie de trei ore, deși distanța este de doar 65 de kilometri, căci se face ocol pe la Videle ”Pe fonduri europene, podul este în reabilitare și luna viitoare va fi gata. Din luna mai, se va putea circula din nou pe calea ferată între București și Giurgiu, făcând doar o oră nu ca astăzi 3 ore”, a spus Robert Cazanciuc.
De asemenea, fostul ministru a dezvăluit și intenția de a prelungi ruta feroviară în viitor, tocmai până în Grecia. Mai mult decât atât, ruta reabilitată București-Giurgiu va fi gata în luna mai a acestui an: ”În decembrie, Guvernul a aprobat, tot din fonduri europene, demararea unui proiect de 500 de milioane de euro de rectificare a căii ferate București- Giurgiu, tot în ideea de a merge către sud mai departe Bulgaria, Grecia.”
Bulgarii și românii lucrează la un coridor comun. Călătorii directe până în Grecia, în planuri
Studiul a fost finanțat de Comisia Europeană. Face parte dintr-un culoar european Dunăre-Rin cu mai multe axe de transport, pe Dunăre, calea ferată, șosele”, a continuat Cazanciuc.
Potrivit ministrului de finanțe bulgar, Asen Vasilev, Bulgaria lucrează alături de România și Grecia în vederea construirii coridorului nord-sud. Mai exact, este vorba despre o autostradă și o linie feroviară de mare viteză care vor lega orașul Alexandroupolis (de la Marea Egee) cu Ruse și Silistra (de la Dunăre).
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook