Simona Ionescu / Redactor Șef

S-a aflat secretul. Cum ghicesc în pizza analiștii militari viitorul omenirii

S-a aflat secretul. Cum ghicesc în pizza analiștii militari viitorul omenirii
Așa cum unii ghicesc în cărți și alții în cafea sau în palmă, analiștii militari „ghicesc” în pizza când se apropie tensiuni pe planetă. Cum procedează specialiștii a dezvălui presa italiană.

Experții în domeniu și analiștii militari au găsit o metodă inedită de a afla când se apropie tensiuni pe planetă: „ghicesc” în pizza

Operațiunea se numește Pizza Meter

Potrivit corriere.it, specialiștii pot estima când se apropie un conflict militar în funcție de cât de multă pizza se vinde. Analiza bazată pe date statistice care poate prezice tensiunile diplomatice internaționale și ofensivele militare a fost denumită Pizza Meter.

Mai simplu spus, până în prezent, multe dintre crizele care au adus lumea în pragul unui conflict ar avea o caracteristică comună: pizza. Bazat pe observații empirice, fenomenul face parte dintr-un set mai larg de metode neconvenționale de informații. Și are propriii săi adepți.

Pizza este mâncarea cea mai consumată de cei care se confruntă cu nopți nedormite, confruntându-se cu situații fierbinți

Gian Luca Comandini, popularizator de tehnologie din Italia, unul dintre cei mai importanți experți blockchain (tehnologie securizata de stocare si transmitere a informatiilor) și membru al grupului de lucru al guvernului italian care are ca scop conturarea strategiei naționale blockchain, a spus cum se pot obține informații geopolitice datorită pizzei.

„În ultimele săptămâni, când situația din Orientul Mijlociu a început să țină din nou trează camerele de ședință din Washington DC, pizzeriile au funcționat de minune. Și continuă să facă acest lucru”, a spus acesta.

Pizza este mâncarea cea mai consumată de cei care se confruntă cu nopți nedormite, confruntându-se cu situații fierbinți și decizii complexe care trebuie luate pentru a proteja echilibrul planetei.

Se întâmplă în aceste ore, spun analiștii, dar s-a întâmplat și acum câteva săptămâni, când toată lumea s-a temut de un prim atac al Iranului asupra Israelului. Un atac care a fost ulterior evitat. Între timp, însă, Pentagonul a făcut comenzi masive pentru pizza Daisy & co.

Pizza de la Războiul Rece la primul Război din Golf

Specialiștii pot estima când se apropie un conflict militar în funcție de cât de multă pizza se vinde

Privind în urmă, după cum subliniază Tiberti, în timpul Războiului Rece, principala agenție de securitate, poliție și serviciu secret al Uniunii Sovietice, a studiat cu atenție fenomenul pizza, în încercarea de a surprinde mișcările geopolitice.

Iar Pizza Meter contribuie și astăzi la unele dintre fapte. Potrivit unei mărturii a lui Frank Meeks, șeful a 45 de puncte de vânzare „Domino’s Pizza” din Washington, la 1 august 1990, în plin prim război din Golf, CIA, agenția de informații a guvernului federal american, a comandat 21 de pizza în miez de noapte.

Domino’s Pizza a trimis 101 pizza la Pentagon

Ce s-a întâmplat? Conform dovezilor din satelit, Garda Republicană a lui Saddam Hussein, președinte al Irakului din 1979 până în 2003, înainta spre Kuweit cu scopul de a-l ocupa. Iar serviciile secrete americane, împreună cu cei mai importanți lideri militari și guvernamentali, s-au reunit la Pentagon pentru a monitoriza criza și a decide ce să facă.

Câteva luni mai târziu, după ce toate încercările diplomatice au eșuat, o coaliție de 35 de țări, condusă de Statele Unite și sub egida ONU, a atacat Irakul. Apoi, prin operațiunea care a rămas în istorie sub numele de Furtuna deșertului, a forțat armata irakiană să se retragă din Kuweit.

În acea perioadă, între 7 și 16 ianuarie 1991, Domino’s Pizza a trimis 101 pizza la Pentagon. Alte 55 au fost livrate direct la Casa Albă. Pe 17 ianuarie, coaliția a început o intensă campanie de bombardamente aeriene și navale, iar pe 23 februarie a început eliberarea Kuweitului.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre