Simona Ionescu / Redactor Șef

De ce este atât de iubit Adrian Nour, artistul dat afară de la Teatrul de Operetă. E prima victimă a „scăderii deficitului”

De ce este atât de iubit Adrian Nour, artistul dat afară de la Teatrul de Operetă. E prima victimă a „scăderii deficitului”
Adrian Nour nu este doar un artist versatil. Este un simbol al dăruirii, al disciplinei și al pasiunii puse în slujba scenei. De aceea, vestea că a fost dat afară de la Teatrul Național de Operetă a stârnit o undă de șoc în rândul publicului și al colegilor de breaslă.

Decizia conducerii instituției de a renunța la unul dintre cei mai apreciați artiști ai săi vine pe fondul reducerilor bugetare. Astfel, Adrian Nour devine prima victimă vizibilă din domeniul artistic a măsurilor luate pentru „scăderea deficitului”.

Dar reacțiile puternice venite din toate direcțiile arată limpede un lucru: Adrian Nour nu este un simplu angajat. Este un fenomen iubit de public și respectat în mod autentic de colegi. Actorul a răspuns cu demnitate, dar și cu o doză de ironie amară.

„Sunt în 8 spectacole la Operetă. Sau, mai bine zis, eram.. S-a hotărât că nu le mai sunt de folos. Citez: După o analiză atentă a direcțiilor repertoriale ale stagiunii viitoare, instituția a decis să nu procedeze la reînnoirea contractului individual de muncă. De ce, tovarăşe conducător, am numai 10 pe linie la toate evaluările şi publicul pare că mă place?!”, a fost mesajul lui Adi Nour. 

Adrian Nour, ales de regizor străin să joace în Fantoma de la Operă 

Adrian Nour nu este doar actor. Cântă operă, operetă, jazz, dansează, bate step și aduce un aer de excelență în tot ce face. După ce a cucerit inimile telespectatorilor la Vocea României în 2013, a fost ales de însuși Andrew Lloyd Webber, în 2015, pentru rolul principal în Fantoma de la Operă, alături de soprana Irina Baianț.

Spectacolul s-a jucat mereu în regim de sold out, iar interpretarea celor doi a fost de fiecare dată aplaudată în picioare.

„Abia aștept să ajung la teatru și să-l joc.  Acum parcă doar la asta mă gândesc, la spectacolul Fantoma de la Operă. Am avut perioada lungă și intensă de repetiții și după premieră am rămas așa…. Mă întreb: și acum, eu ce fac? Mai sunt atâtea zile până în luna mai și abia aștept să ajung pe scenă”, mărturisea Adrian Nour în urmă cu câțiva ani, despre „Fantoma de la Operă”. 

Adi Nour, iubit și respectat de colegi: „Este Michael Jackson al musicalului în România”

Valoarea lui Adrian Nour nu este recunoscută doar de public, ci și de cei care lucrează cu el zi de zi. Mai mulți colegi de scenă au reacționat cu revoltă la vestea că a fost dat afară

Actrița Ioana Sihota a oferit una dintre cele mai emoționante declarații:

„Adi Nour este Michael Jackson al musicalului în România. Ce văd aici este peste puterea mea de înțelegere. Am rămas fără cuvinte…. Un artist, actor, solist, dansator de step, comediant, profesionist desăvârșit, caracterial de punctual și într-o disciplină de fier a craft-ului său, iubitor al frumosului, CREATOR și… OM ca Adi este o pierdere imensă din orice loc de pe pământ, nu doar dintr-o instituție”.

La rândul său, actorul Lari Georgescu a subliniat absurditatea deciziei:

„Când un artist valoros e îndepărtat sub astfel de pretexte, e clar că nu arta decide, ci altceva. Publicul te iubește, colegii te respectă, iar asta nu poate fi concediat”.

Cornel Ilie, solistul trupei Vunk, a adăugat: 

„Sper că, la un moment dat, Adi Nour va ajunge la conducerea instituției care acum spune ca nu mai are nevoie de talentul lui imens. Și pe lângă talent, este și unul dintre cei mai disciplinați, punctuali și profesioniști artiști pe care i-am întâlnit până acum. Cineva, acolo, la Teatrul de Operetă nu se pricepe nici la artiști și nici la oameni”, a spus Cornel Ilie. 

Teatrul de Operetă invocă lipsa banilor și oferă o alternativă pe drepturi de autor

În timp ce indignarea a atins cote înalte, Teatrul Național de Operetă a reacționat printr-un comunicat. Conducerea dă vină exclusiv pe reducerile bugetare și spune că Adi Nour poate colabora în continuare, doar că pe contract de drepturi de autor. 

„În acest context, pozițiile permanente sunt rezervate artiștilor care pot asigura prezența continuă pe întreaga durată a stagiunii. Implicarea domnului Nour în multiple proiecte externe a creat, punctual, dificultăți de sincronizare a repetițiilor și a reprezentațiilor (…) Începând cu stagiunea 2025-2026, domnul Adrian Nour își va putea continua activitatea la TNOMID prin contracte artistice punctuale, conform Legii nr. 8/1996 privind drepturile de autor și drepturile conexe. Această formulă contractuală oferă flexibilitate ambelor părți, permite teatrului să răspundă rapid nevoilor repertoriale, iar artistului să-și gestioneze portofoliul de proiecte”, se arată în comunicatul transmis de instituție. 

Adi Nour merge mai departe: „Vă aștept la spectacolele altor instituții”

Deși înlăturat de la Teatrul de Operetă, Adrian Nour nu dispare de pe scenă. Dimpotrivă. Artistul a transmis un mesaj ferm și elegant.

„Vă aştept la spectacolele altor instituții. Acolo chiar am roluri principale şi nu mi-e ruşine să ies la aplauze, sunt regizate de regizori şi nu de basişti mediocri care habar n-au de teatru. Mult succes colegilor în stagiunea viitoare! Urmează o direcție repertorială de vis”, a transmis Adi Nour. 

 

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre
Stiri parteneri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *