Simona Ionescu / Redactor Șef

Florin Călinescu a dat vestea. Luptă să i se facă dreptate. Un Video colosal!

Florin Călinescu a dat vestea. Luptă să i se facă dreptate. Un Video colosal!
Florin Călinescu nu se lasă. Actorul și realizatorul TV vrea să i se facă dreptate și să primească ce i se cuvine în urma muncii pe care a prestat-o la ProTV.

După ce a făcut furori cu „Tanti Florica” și „Chestiunea zilei”, Florin Călinescu vrea să i se facă dreptate și să primească ceea ce merită.

Cu câteva zile în urmă, Florin Călinescu a mers la OSIM pentru a înregistra două dintre cele mai cunoscute branduri cunoscute de publicul din România. Este vorba de două super producții care au arătat cât de talentat este Călinescu: „Chestiunea zilei” și „Tanti Florica”, care au fost difuzate cu ani în urmă pe postul de televiziunea ProTV.

„Chestiunea zilei” și „Tanti Florica”

„Chestiunea zilei” a cărei gazdă a fost actorul, a fost difuzată de Tele 7 abc între 2002-2003 și de ProTV în perioada 1996-2000 și 2004. De-a lungul anilor, au fost în fața lui Călinescu personalități importante ale României, de la Traian Băsescu și Larry Hagman la Goran Bregovici, Toni Ionescu și multe ale vedete.

În serialul de comedie „Tanti Florica”, Florin Călinescu a fost autorul scenariului, regizorul și actorul principal. Acesta a fost difuzat de ProTV între anii 2012-2013. Serialul de comedie este marcă liberă, nemaifiind înregistrat sub drepturile deținute de ProTV.

Menționăm că serialul de comedie nu mai este înregistrat sub drepturile deținute de postul PRO TV și este considerat o marcă liberă. Actorul a declarat pentru Bugetul.ro că „temeiul legal de redobândire a celor două mărci este stipulat în lege și spune că neutilizarea unei mărci, timp de 10 ani, duce la decăderea din drepturi”.

Drepturile trebuie reînnoite în decurs de zece ani, dacă nu sunt pierdute

Potrivit Hotărârii 1134/2010 și a Legii nr. 84/1988, în baza Articolului 36, ca urmare a decăderii din drepturi a titularului, pot să înceteze și drepturile asupra unei mărci. Potrivit art. 37, dacă drepturile nu vor fi reînnoite în decurs de zece ani, drepturile se pierd. „Când înregistrarea unei mărci nu este reînnoită, la expirarea termenului prevăzut la art. 30 alin. (5) din lege, OSIM înscrie în Registrul mărcilor menţiunea că înregistrarea acestei mărci a rămas fără efect de la data expirării ultimei perioade de protecţie de 10 ani”, scrie în articolul de lege.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre