Simona Ionescu / Redactor Șef

O româncă, designerul de încălțăminte al anului. Tocmai a câștigat „Oscarul pantofilor”

O româncă, designerul de încălțăminte al anului. Tocmai a câștigat „Oscarul pantofilor”
Rouge Louboutin spunea că în lumea accesoriilor a fi recunoscut „este o condiție sine qua non pentru a te remarca”. Și astfel, Amina Muaddi, cu pantofii săi transparenți și cu toc „piramidal" atât de îndrăgit de celebrități și influenceri, a reușit să obțină un succes global într-un timp record.

Amina Muaddi este o româncă ce a devenit designerul de încălțăminte al anului. Tocmai a câștigat „Oscarul pantofilor”. Ea și-a adjudecat titlul de creatorul anului la Premiile FNAA 2022 (FN Achievement Award) – Oscarurile încălțămintei. La numai patru ani de când și-a lansat brandul, Amina Muaddi a plecat acasă cu cea mai prestigioasă statuetă, cea rezervată „designerului anului” la Premiile FNAA 2022, după o ceremonie ce a avut loc zilele trecute, la New York.

În timpul serii, premiul pentru întreaga carieră i-a fost acordat lui Christian Louboutin, în timp ce premiul pentru colaborarea anului i-a revenit cântăreței Dua Lipa pentru proiectul Puma x Dua Lipa Flutur Drop 2. Pantoful anului 2022, pe de altă parte, este Louis Vuitton x Nike Air Force 1 creat de regretatul Virgil Abloh.

Patru premii FNAA

Pentru Amina, care a ținut să își amintească și să îi aducă un omagiu prietenului său Virgil Abloh pe scenă, acesta este al patrulea premiu FNAA de când și-a lansat brandul. În 2020, ea a obținut premiul „colaborarea anului” datorită parteneriatului Rihanna, pentru Fenty și colecției capsulă de sandale „slave” în culori pop, cu celebrul toc geometric, cu care chiar a dat lovitura.

Creațiile ei sunt îndrăgite vedetele autohtone, dar mai ales de Rihanna, Kendall Jenner, Dua Lipa, Hailey Bieber și Tina Kunakey. Și nu este greu de imaginat amploarea susținerii lor: mecanismul de influențare este la cote maxime și toate vor să poarte o pereche de Amina Muaddi. Și apoi, modele potrivite din materiale fine, 100% fabricate în Italia reprezintă cheia succesului tinerei creatoare. Mai trebuie spus că brandul ei va încheia anul 2022 cu o cifră de afaceri de aproximativ 55 de milioane de euro.

Cine este Amina Muaddi

Născută în România în 1987 dintr-un tată iordanian și o mamă româncă, Amina și-a petrecut copilăria între țările de origine ale părinților săi. Apoi s-a îndrăgostit de Italia, pe care o vizita vara. la o mătușă. „Am început să simt un interes puternic pentru modă și pentru buticurile în care puteai găsi creațiile celor mai buni designeri. În acel moment am intrat brusc în contact cu o viziune estetică complet nouă”, a declarat designerul pentru Vogue.

În Italia,  tărâmul handmade-ului și al stilului, Amina și-a descoperit pasiunea pentru modă. Și a decis să o cultive,  înscriindu-se la Institutul European de Design din Milano. Tot în orașul Milano, a început să lucreze ca asistent de modă pentru L’Uomo Vogue. Apoi a zburat la New York pentru a lucra în redacția GQ USA.

„O disproporție care creează un rezultat echilibrat”

Dorința de a-și înființa propriul brand a adus-o înapoi în Italia. Între Milano și Riviera del Brenta, a învățat „arta de a face pantofi cu cei mai buni meșteri”. A început să lucreze ca și consultant la Alexandre Vauthier. Apoi și-a deschis primul brand, Oscar Tiye, specializat în pantofi de lux, împreună cu Irina Curutz, în 2013. Proiectul a convins instantaneu. Dar Amina Muaddi voia să trăiască pe viu „visul”. În 2018 a lansat născut compania care îi poartă numele.

Iar marca ei de stil e tocul piramidal, un design recognoscibil, arhitectural. Și, în ultima vreme, tot mai copiat de mărcile mainstream. A adăugat pvc-ultransparent și catarame  acoperite cu cristale. „Un toc cu o structură particulară, cu corpul unui toc stiletto care se termină ca un toc cu bobină exagerat: o disproporție care creează un rezultat echilibrat”, spune Amina Muaddi despre elementul care dă identitate pantofilor ei, conform Elle.com.

Sursa foto: Instagram

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre