Piedone a dat șat mat magazinului Mega Image din Jilava. Clienții plătesc un preț la raft, altul la casă

Situație incredibilă la punctul de lucru Mega Image din Jilava, unde Cristian Popescu Piedone și comisarii ANPC au făcut controale drastice. Așa s-a aflat că românii plătesc un preț la raft și altul la casele de markat.
Pe 28 mai 2025, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, prin Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Ilfov, a făcut un control tematic la punctul de lucru Mega Image din Jilava, județul Ilfov, sub coordonarea directă a președintelui ANPC, Cristian Popescu Piedone.
Acțiunea a vizat verificarea respectării legislației în domeniul protecției consumatorilor, dezvăluind o serie de abateri grave, de la comercializarea produselor depreciate la etichetare incorectă și depozitare neconformă. Rezultatul: amenzi de 50.000 de lei, precum și retragerea a peste 114 kg de produse neconforme și obligația corectării etichetării.
Inspectorii ANPC au luat la verificat și prețurile produselor de la raft, iar rezultatul a fost unul incredibil. De la produse alimentare, la băuturi și țigări, totul era în neconcordanță: un preț era la raft și altul plăteau oamenii la casa de marcat.
O altă problemă importantă a fost expunerea la comercializare a zahărului alb marca Mega Image, cu informații contradictorii privind originea materiei prime: „zahăr din sfeclă din UE versus origine sfeclă de zahăr: Ucraina”.
Se pare că pe nimeni nu a deranjat că această etichetare a creat confuzie pentru consumatori, încălcând obligația de informare corectă și completă privind originea produsului. „Ucrainienii or fi important din UE sfecla și au fabricat acolo și ne-au întors-o înapoi, că noi nu avem fabrici. Unde sunt bănuții? În UE? În Ucraina? Sau la dumneavoastră?”, a întrebat Cristian Popescu Piedone.
De asemenea, Piedone a descoperit că produsele erau prezentate eronat ca fiind de calitatea I, deși aveau modificări organoleptice (mucegai, pete), încălcând normele de calitate și inducând în eroare consumatorii.
Informațiile despre proveniența și categoria de calitate lipseau sau erau incomplete, iar unele produse alimentare erau stocate fără respectarea condițiilor impuse de producători. Nu în ultimul rând, au fost găsite produse care nu aveau informații despre durata minimă de valabilitate.
Cristian Popescu Piedone a avut ieri două momente de mare bucurie. A primit o fotografie cu o lucrare artistică expusă în holul Parlamentului. Este el înfățișat ca șeful care pune bandă cu „Oprit” când constată în vreun magazin, local sau depozit că este mizerie sau consumatorii sunt înșelați. Fotografia este cea din deschiderea articolului.
Tot ieri, președintele ANPC a anunțat cu entuziasm că a atins pragul de 1 milion de urmăritori pe pagina sa de TikTok.
Într-un mesaj plin de căldură, Piedone a mulțumit comunității pentru susținere: „Suntem 1 milion! Vă mulțumesc”. Fostul primar al sectorului 5, care rămâne una dintre cele mai urmărite figuri publice din România, a spus mereu că „fiecare urmăritor e o voce care contează”.
Citiți și:
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook