Nava futuristă M5, un superiaht de lux care, la 541 de picioare, se află la doar câțiva metri de noile submarine de atac din clasa Columbia, care vor deveni în curând noua piatră de temelie a triadei nucleare strategice a Statelor Unite.
„Cred că superiahturile submersibile răspund în mod eficient nevoilor noi și în creștere ale proprietarilor și că reprezintă viitorul yachtingului pentru miliardari”, spune Gumpold, directorul executiv al Migaloo, o companie austriacă care se autointitulează un studio de design de „iahturi submersibile private”.
Două miliarde de dolari… pentru început
Cât va costa iahtul M5 și cât de bogat și de nebun trebuie să fii ca să-l cumperi? „Nu există o sumă specifică pentru un proiect, deoarece fiecare design este dezvoltat în strânsă colaborare cu clienții și cu dorințele lor unice. Numai după ce a fost elaborat un concept de proiectare, părțile cheie, cum ar fi șantierele navale, designerii de interior și alți furnizori pot estima costurile, formând treptat prețul total al proiectului”, susține Gumpold.
Superiahturile de peste 420 de picioare au un volum tipic de proiect de câteva sute de milioane de dolari. „Un superiaht submersibil precum M5 se încadrează în mod natural în această categorie, iar orice potențial proprietar trebuie să fie conștient de acest lucru.
Publicul-țintă pentru superiahturile submersibile este format din persoane cu sau fără experiență în domeniul superiahturilor din sfera UHNI (persoane cu valoare netă foarte mare) și miliardari”, a declarat specialistul. Estimarea larg răspândită pentru Migaloo M5 este de aproximativ 2 miliarde de dolari pentru început și asta înainte de a lua în considerare întreținerea.
Hotel subacvatic
Aceste superiahturi submersibile sunt viitoarele nave pentru acest public special, care caută din ce în ce mai mult independența totală și secretul asupra locului unde se află. Dar foarte puțini oameni din lume ar putea să pună în funcțiune M5. Nici măcar toți cei aflați pe lista miliardarilor din 2023 a Forbes nu pot obține unul, deoarece va trebui să ai buzunare suficient de adânci pentru a băga câteva miliarde în acest submarin de lux și apoi să-l întreții.
Designul ar combina tehnologiile existente ale submarinelor și superiahturilor, iar șantierele navale existente ar putea să le construiască. Acest submarin, denumit M5, ar urma să măsoare 165,8 metri în lungime și 23 de metri în diametru în punctul cel mai lat, cu o rază de acțiune de aproximativ 15.000 de kilometri și o viteză de până la 20 de noduri la suprafață (sau 12 noduri când se află sub apă).
Printre dotările opționale se numără un balon cu aer cald și o stație subacvatică de hrănire a rechinilor
Cu toate acestea, spune Migaloo, „dimensiunile dorite ale hibridului submarin-iaht, stilul exterior și designul interior țin de preferințele proprietarilor”. Așadar, ca orice superyacht al miliardarilor care își merită valoarea, designul implicit include un heliport, o piscină și un spa, o sală de gimnastică, o galerie de artă cinematografică, o zonă de petrecere cu cabină de DJ, alături de numeroase spații de relaxare sau de luat masa.
Printre dotările opționale se numără un balon cu aer cald și o stație subacvatică de hrănire a rechinilor. „Proprietarii caută intimitate, securitate și protecție pentru ei înșiși, pentru oaspeții lor și pentru obiectele lor de valoare. Sistemele de securitate personalizate vor fi furnizate de partenerul american SAFE, care promite „o protecție de nivel militar” pentru ceea ce numește o fortăreață submersibilă privată”, mai spune directorul general Christian Gumpold pe site-ul Migaloo.
Vise submarine
M5 folosește tehnologii dovedite, împrumutate de la iahturi cu motor și submersibile existente, cum ar fi construcția cu două corpuri de navă și corpuri cu presiune multiplă, ceea ce ajută la capitolul siguranță și fezabilitate. Cu toate că rămâne întrebarea cine are buzunarele suficient de pline pentru a cumpăra acest bârlog submersibil al răufăcătorilor lui Bond. Nu este prima încercare de a crea un submarin de lux. Aston Martin a dezvăluit planurile pentru un concept de navă de 4 milioane de dolari în 2017.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook