Duminică, 31 martie va fi o zi excelentă pentru bucureșteni. Se dă drumul circulației pe Podul Grant din București, pe firul Crângași-Turda.
Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei, timp de o jumătate de an în această zonă s-au făcut lucrări de consolidare. De asemenea, va reîncepe să circule și tramvaiele pe linia 41, pe ambele sensuri.
A fost consolidată structura care se afla în pericol de prăbușire
Lucrările pentru reabilitarea și consolidarea structurii Podului Grant care se afla în pericol au început în octombrie anul trecut. Reprezentanții Primăriei Capitalei au menționat că a fost nevoie de intervenții importante pentru ca Podul Grant să fie sigur pentru circulația vehiculelor și a tramvaielor.
Deschiderea Podului Grant le-a luat o piatră de pe inimă bucureștenilor, care au fost obligați șase luni să găsească rute alternative. Podul Grant asigură legătura între vestul şi nordul Bucureştiului, peste liniile CFR din zona Gării de Nord.
Azi se vor face ultimele verificări pentru ca totul să fie perfect. „Echipa noastră de la Administrația Străzilor București efectuează verificări detaliate ale stadiului lucrărilor pe Podul Grant, parte crucială a rutei Crângași – Turda. Scopul nostru este să asigurăm că toate aspectele sunt în ordine și conform standardelor, pregătind astfel terenul pentru deschiderea traficului rutier pe această rută esențială”, se arată într-un comunicat emis de Administrația Stăzilor.
De unde provine numele Podului Grant
Numele Podului Grant provine de la o poveste de dragoste dintre un scoțian pe nume Effingham Grant și o româncă din Golești. Tânărul, diplomat, om de afaceri și filantrop a ajuns în România la doar 16 ani ca și secret al consulului britanic din acea perioadă.
A cunoscut-o pe fiica lui Alexandra Racoviță, Zoe Racoviță de care s-a îndrăgostit pe loc și în 1950 cei doi se căsătoresc. Au avut 16 copii și au moștenit Palatul Belvedere. La vârsta de 34 de ani, Grant s-a lansat în afaceri și a înființat Manufactura de tutun Belvedere, care a devenit apoi „Regia Monopolurilor Statului”.
Cum s-a născut Podul Grant
Tot Grant este și cel care a înființat în anul 1865 prima crescătorie de orhidee, de unde provine și numele Străzii Orhideelor. Unul dintre copiii acestuia, Robert Grant, inginer de meserie, a participat la construirea podului dinspre Calea Griviței spre Crângași. În onoarea lui Robert, a fost botezat Podul Grant. Cei doi soți au murit în anul 1892, când au murit unul după celălalt.
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook