Simona Ionescu / Redactor Șef

Veste bună pentru românii din diaspora și pentru cei care călătoresc! Autoritățile și-au dat seama de prostie

Veste bună pentru românii din diaspora și pentru cei care călătoresc! Autoritățile și-au dat seama de prostie
În urmă cu trei zile (miercuri, 15 decembrie), Guvernul a aprobat Formularul de Localizare a Pasagerilor (PLF), document care urma să se aplice din 20 decembrie. Formularul trebuia completat de toate persoanele care intrau în România. Au venit indicații noi, azi.

„Începând de luni, 20 decembrie 2021, cetățenii care intră în România nu vor mai fi nevoiți să completeze declarația epidemiologică, verificată până acum la punctele de trecere a frontierei, întrucât toate datele din declarația epidemiologică se regăsesc în formularul digital de intrare în România”, ne comunică Grupul de Comunicare Strategică.

Bine că decidenții și-au dat seama de inutilitatea măsurii pentru care românii care se întorceau în țară din statele ce le-au devenit a doua casă stăteau ore în șir la cozi din cauza completării acestui formular. Noroc cu presa care le-a arătat guvernanților ce se petrecea la frontierele terestre și aeriene ale României.

Redam următoarele precizări din comunicatul GCS

„Formularul digital de intrare în România va scurta timpul de așteptare în punctele de trecere a frontierei prin faptul că cetățenii vor avea de trecut un singur filtru, nu două ca până în prezent, verificarea datelor fiind făcută automatizat.

Formularul digital de intrare în România (PLF) va intra în vigoare începând cu 20 decembrie a.c. și va putea fi completat electronic în aplicația https://plf.gov.ro începând cu 19 decembrie pentru ca toți cetățenii care vin în țară să aibă suficient timp să îl acceseze.

Formularul, dezvoltat de STS pe baza cerințelor operaționale stabilite de autoritățile medicale, nu trebuie tipărit pentru că în momentul trecerii punctelor de frontieră, la scanarea cărții de identitate/pașaport, va permite afișarea datelor din formular în aplicația informatică a Poliției de Frontieră.

Reamintim că acest formular trebuie completat cu maximum 24 de ore înainte de prezentarea la punctele de trecere a frontierei. Datele trebuie introduse corect pentru că sistemul informatic este interconectat cu DEPABD și Poliția de Frontieră pentru validarea datelor de identitate și Corona-forms, aplicația unde se regăsesc persoanele infectate cu SARS-CoV-2, izolate sau carantinate.

Documentul este utilizat deja la nivelul a 18 state membre”.

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre