Rețetă: Brownies cu quinoa, un desert fără gluten

Rețetă: Brownies cu quinoa, un desert fără gluten
Dacă vreți să pregătiți un desert vegan delicios, fără gluten, aceasta este o rețetă de care vă veți îndrăgosti.

Poate nu știați, dar quinoa este o specie de plante din genul Chenopodium, cunoscut sub denumirea populară talpa gâștei, în România.  Este o pseudo-cereală, cultivată pentru semințele sale comestibile.

Ingrediente pentru brownies cu quinoa

▢½ ceașcă de quinoa necoaptă – înmuiată în apă rece

▢½ ceașcă de pudră de cacao neîndulcită

▢⅓ cană de sirop de arțar – sau îndulcitor lichid la alegere

▢¼ cană de unt de migdale – sau unt de arahide

▢2 banane medii – coapte

▢¼ cană de lapte de migdale neîndulcit

▢1 linguriță de praf de copt

▢1 linguriță de extract de vanilie

Opțional

▢⅓ ceașcă de ciocolată neagră vegană – sau nuci pecan sau nuci tocate.

Mod de preparare

Într-un bol, puneți quinoa, acoperiți-o cu apă rece de la robinet și puneți-o la înmuiat timp de 30 de minute până la 2 ore. Scurgeți quinoa într-o sită și clătiți-o pentru a elimina orice impurități. Preîncălziți cuptorul la 180°C (350°F). Tapetați o tavă pătrată cu hârtie pergament ușor unsă cu ulei de cocos.

Transferați quinoa în jarul unui robot de bucătărie împreună cu celelalte ingrediente: pudră de cacao neîndulcită, sirop de arțar, unt de migdale, banane, lapte neîndulcit, praf de copt și extract de vanilie. Amestecați timp de 30 de secunde pe setarea de mare viteză. Folosiți accesoriul tampon sau blenderul pentru a împinge aluatul de la o parte la alta. Amestecați până când aluatul este neted și nu se văd bucăți de quinoa.

Opriți blenderul și amestecați chipsurile de ciocolată sau nucile tocate, dacă doriți. Turnați aluatul în tava pătrată pregătită și presărați chipsuri de ciocolată suplimentare deasupra, dacă doriți. Coaceți în raftul central al cuptorului până când o scobitoare introdusă în centru iese cu puțină firimitură pe ea – ceea ce înseamnă că brownie-ul este încă umed, dar gătit aproximativ 17 minute.

Se lasă să se răcească imediat pe un grătar de sârmă timp de 30 de minute înainte de a se tăia în pătrate. Se păstrează într-o cutie ermetică în frigider timp de până la 4 zile sau se poate congela până la 3 luni.

Sursa: Instagram