Dacă v-ați întrebat care e diferența calorică în funcție de felul în care gătiți ouăle, trebuie să știți că există diferențe majore. Sunt detalii importante pentru cei care sunt atenți la dietă.

Dacă vreți să aveți grijă de silueta voastră sau chiar să slăbiți, trebuie să rețineți că ouăle fierte sunt singura soluție deoarece vă oferă multe proteine, iar numărul de calorii este scăzut.

Dacă prăjiți oul numărul de calorii se dublează deoarece se adaugă o parte din uleiul pe care l-ați pus în tigaie. Conform nutriționiștilor, un ou ochi de 50 de grame, prăjit în ulei, are în jur de 90 – 100 de calorii.

Câte calorii are un ou fiert

Pe de altă parte, nu este nicio diferență între numărul de calorii ale unui ou fiert moale și ale unuia fiert tare.

Prin fierberea îndelungată a unui ou se distrug mai bine toate bacteriile potențial periculoase, cum ar fi Salmonella. În cazul copiilor, bătrânilor sau al celor cu sistemul imunitar slab este indicat consumul de ouă fierte tari, mai mult timp.

Indiferent însă cum fierbeți ouăle, tari sau moi, aportul caloric este același. Așadar, un ou de mărime medie, de 50 de grame, fiert tare, are 77,5 calorii, potrivit Departamentului de Agricultură din Statele Unite ale Americii.

Un ou de 50 de grame fiert are și 6,29 grame de proteine, 5,3 grame de lipide (grăsimi), 0,56 grame de carbohidrați, 25 de mg de calciu, 0,59 mg de fier, 5 mg de magneziu, 86 de mg de fosfor, 63 de mg de potasiu, 62 de mg de sodiu, 0,52 mg de zinc.

Cât colesterol are un ou

Atunci când mâncați ouă este important să țineți cont de colesterol. Dacă aveți colesterolul mărit e bine să evitați să mâncați multe ouă deoarece ele conțin foarte mult colesterol: nu mai puțin de 186 de mg la un ou. Medicii recomandă ca oamenii sănătoși să consume maximum 300 de mg de colesterol pe zi (iar cei cu probleme de sănătate să ajungă la maximum 200 de mg).

Sursa foto: Pixabay

Beneficiile băii de relaxare. Ce adaosuri naturale poți folosi

Distribuie știrea: Facebook | Twitter | WhatsApp

Parteneri