Ce să mâncați în Postul Crăciunului ca să nu vă treziți cu kilograme în plus

Ce să mâncați în Postul Crăciunului ca să nu vă treziți cu kilograme în plus
A început Postul Crăciunului și odată cu el am pus punct produselor de dulce. Chiar și așa, trebuie să știți că puteți să vă treziți după șase săptămâni cu colăcei pe burtă.

A ține Postul Crăciunului înseamnă a mânca în primul rând sănătos. În consecință, trebuie pus accent pe legume, fructe și cereale de bună calitate.

Ce să mâncați în Postul Crăciunului ca să nu vă treziți cu kilograme în plus

Specialiștii spun că cel mai important în Postul Crăciunului este să nu faceți exces de făinoase și să optați pentru un meniu în care să primeze proteinele și fibrele. De asemenea, trebuie evitate rețetele care necesită prăjitul. În ceea ce privește lactatele, laptele de soia se poate consuma, dar nu în exces. Atenție și la burgerii vegetali și șnițelele din soia, pentru că și acestea cresc riscul de îngrășare.

Aveți la îndemână o mare varietate de fructe și legume

Alimentația din post trebuie să cuprindă în primul rând multe fructe, legume, dar și leguminoase, precum năut, linte, nuci sau semințe. Avocado, roșiile sau ardeii se pot combina pentru un mic dejun copios.

Ciupercile sunt o opțiune extraordinară pentru masa de seară, iar la prânz puteți alege să faceți o mâncare din fasole boabe, care este extrem de sățioasă.

Alegeți grăsimi sănătoase

Chiar dacă suntem în post, asta nu înseamnă să excludeți grăsimile sănătoase, așa că alegeți să consumați ulei de floarea soarelui sau ulei de măsline. Dar, atenție! Uleiul e important să fie turnat în mâncare la sfârșitul prelucrării termice, dacă e vorba de mâncare gătită. Dacă veți folosi ulei pentru salată, o linguriță este de ajuns pentru a-i da gustul extraordinar. Nu excludeți cartofii din meniu, însă nu faceți exces de cartofii prăjiți. Cel mai bine ar fi să fie mâncați copți, în cuptor sau fierți și transformați în piure.

Sunt recomandate și supele creme, dar și dulciurile, punând accent pe cele făcute în casă. Specialiștii spun că o porție de plăcintă cu mere sau alte fructe se recomandă să fie consumată după ce ați mâncat o salată, pentru că atunci nu se va absorbi cantitatea de glucoză. Sau, puteți mânca dulce după ce ați făcut sport.

Sursă foto: kaufland