Învățați să gătiți hering cu Ama Nicolae. Bloggerița dezvăluie cea mai sănătoasă rețetă pentu un aport de vitamina D

Învățați să gătiți hering cu Ama Nicolae. Bloggerița dezvăluie cea mai sănătoasă rețetă pentu un aport de vitamina D
Heringul  este o sursă de vitamina D. Alături de zinc și seleniu, vitaminele C și D s-au dovedit a fi de ajutor pacienților care au suferit de coronavirus. Beneficiile acestor vitamine și minerale sunt mult mai ample, iar cel mai simplu aport al acestora în organism e din alimentație.

„Avantajul este că, fiind din sursă naturală, sunt mai bine asimilate de organism. Pentru mine acest exercițiu a dus în primul rând la o alimentație mult mai diversificată. Dar m-a și forțat să ies din zona de confort și să învăț să gătesc cu alimente care nu prea au fost utilizate în bucătăria mea și chiar să descopăr ingrediente noi. De exemplu, urmând aceeași idee, în acest an am descoperit edamame și întreagă familie le adoră. Sunt delicioase și incredibil de sănătoase!

Căutând informații despre alimentele bogate în vitamina D, am descoperit că, alături de somon, heringul, tonul și sardinele sunt bogate în această vitamina. Așa cum poate bănuiți, următoarea mea întrebare a fost legată de nivelul de vitamina D în cazul acestor pești la conservă. Și va mărturisesc că nu mică mi-a fost surpriză să descopăr că și la conservă ei își mențin foarte bine nivelul de vitamina D. Ba mai mult, conform unui studiu făcut pe sardine la conservă, s-a descoperit că ele pot avea un nivel și de 13 ori mai mare decât cel raportat oficial.

Acest lucru se întâmplă datorită faptului că peștii din conservele analizate au fost conservați la scurt timp după ce au fost pescuiți (în câteva ore) și posibil și datorită faptului că au fost pescuiți în luni de vara. După ce am citit despre subiect, am ajuns la concluzia că deși nu își mai păstrează aceleași valori de vitamina D ca la un peste proaspăt, peștele la conservă rămâne totuși o sursă bună de vitamina D”, dezvăluie Ama Nicolae pe blogul său culinar.

Rețetă de pastă tartinabilă de hering

Ingrediente: 1 conservă de hering în ulei (în studiul citat mai sus, această varianta este un pic mai bogată în Vitamina D); 1 ceapă verde;  câteva fire de mărar proaspăt; 1 lingură de maioneză

Mod de preparare: Goliți conserva de hering în un bol și mărunțiți-o ușor cu furculița. Tocați mărunt ceapa verde și mărarul, adăugați maioneză și amestecați bine toate ingredientele împreună. Dacă vreți să evitați maioneza, o puteți înlocui cu 1-2 gălbenușuri fierte tare și mărunțite. Mai puteți potrivi la gust cu sare.

Sursa: Amanicolae.ro