Simona Ionescu / Redactor Șef

Giorgio Armani, designerul care i-a învățat pe bărbați să poarte costum „ca bogații”. Totul a început cu Richard Gere

Giorgio Armani, designerul care i-a învățat pe bărbați să poarte costum „ca bogații”. Totul a început cu Richard Gere
Giorgio Armani, legendarul designer care a rescris codurile vestimentației masculine și a ridicat costumul la rang de armă de seducție și putere, s-a stins azi, 4 septembrie 2025. Avea 91 de ani și a lăsat în urmă un imperiu de miliarde, dar și o moștenire imposibil de egalat.

Giorgio Armani a fost un gigant al modei și al stilului, un om care a schimbat pentru totdeauna cum lumea privește eleganța și rafinamentul. Numele lui nu înseamnă doar brand sau parfum, ci o adevărată legendă. A fost un simbol al succesului, al luxului și al geniului creativ. 

Totul a început însă cu un sacou. În anii ’80, Armani a schimbat definitiv regulile jocului. Umeri lați, talie subțiată, linii curate – „costumul de putere” a devenit uniforma celor bogați și influenți, de la magnații de pe Wall Street la politicieni și staruri de la Hollywood. Cine voia să impresioneze intra într-o încăpere cu umerii înainte, purtând Armani. Era semnul bogăției, dar și al siguranței de sine.

Giorgio Armani s-a lansat internațional după ce l-a îmbrăcat în costum pe Richard Gere

Faima globală a venit odată cu filmul „American Gigolo” (1980), unde Richard Gere purta costume create de Giorgio Armani. Filmul l-a făcut superstar pe Gere, dar l-a consacrat și pe Armani drept croitorul unei noi generații de bărbați care voiau să arate relaxați, dar puternici. A urmat o avalanșă de colaborări cu regizori celebri: „The Untouchables” al lui Brian De Palma, „Goodfellas” al lui Martin Scorsese, filme care au exportat stilul Armani în toată lumea.

Giorgio Armani, designerul care i-a învățat pe bărbați să poarte costum „ca bogații”. Totul a început cu Richard Gere
Richard Gere, îmbrăcat în Armani în „American Gigolo”, 1980
Foto: Facebook

Dar Armani nu a rămas doar la Hollywood sau în birourile corporațiilor. El a redefinit felul în care bărbatul modern se îmbracă zi de zi. Sacoul deconstruit – fără umeri întăriți, fără rigiditate – a devenit piesa preferată vara.

Giorgio Armani, designerul care i-a învățat pe bărbați să poarte costum „ca bogații”. Totul a început cu Richard Gere
Giorgio Armani și Robert De Niro
Foto: Esquire

Pantalonii cu pense, tricoul alb băgat în jeanși, mocasinii purtați nonșalant – toate au intrat în manualul eleganței masculine, fără să pară forțate. Armani a reușit să transforme clasicul într-o atitudine actuală, iar lejeritatea într-o formă de rafinament.

Giorgio Armani și-a pus amprenta și asupra modei feminine 

Nici moda feminină nu a scăpat de influența lui. Femeile Armani – de la Lauren Hutton la Sharon Stone – au purtat costume masculine reinterpretate, dând tonul unei revoluții care a șters liniile dintre „hainele pentru el” și „hainele pentru ea”. Armani a făcut din minimalism o armă a seducției, demonstrând că eleganța nu are nevoie de exagerări.

Și, pentru milioane de oameni, Armani înseamnă și un miros. În 1996, casa lui a lansat „Acqua di Gio”, parfumul care a devenit ritual de trecere pentru generații întregi de bărbați. Cu note marine și de bergamotă, parfumul a rămas până azi unul dintre cele mai vândute din lume.

Discret și rafinat, Giorgio Armani nu a fost doar un designer, ci un simbol al Italiei moderne. A clădit un imperiu cu peste 500 de magazine în lume, a strâns o avere de miliarde, dar a rămas mereu fidel unei estetici simple, curate. „Eleganța înseamnă să nu atragi atenția, ci să fii amintit”, spunea adesea.

Astăzi, lumea modei îl plânge. Moștenirea lui nu stă doar în haine, ci în felul în care ne raportăm la stil, la putere, la imagine. Giorgio Armani a creat un limbaj vizual universal. Moartea lui marchează sfârșitul unei epoci, dar stilul său va continua să trăiască pe podiumuri, pe ecrane și în garderobele noastre. Un imperiu al eleganței s-a stins, dar legenda rămâne.

 

Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Recomandarile noastre
Stiri parteneri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *