Să fi fost Nicolae Ceaușescu un adevărat vizionar? Ce l-a determinat pe fostul dictator să-și dorească mașini electrice, într-o perioadă în care nimeni nu auzise de așa ceva?
Nicolae Ceaușescu visa să se plimbe cu o mașină electrică
A fost pasionat de mașini dintotdeauna, motiv pentru care Nicolae Ceaușescu avea în garajul său multe Dacii fabricate pe comandă, evident la indicațiile sale prețioase. Dar automobilul său preferat a rămas cel botezat Tovarășa, un model unicat, dotat cu o cutie automată în trei trepte, pilot automat cu comenzi pe volan, geamuri electrice, închidere centralizată și aer condiționat.
Însă puțini știu că marele vis al fostului dictator a fost să aibă o mașină electrică, cu care să se poată plimba cât poftește pe sub București. Despre ce planuri a avut fostul președinte al României, a povestit, în trecut, pentru Libertatea, colonelul în rezervă Nicolae Kovacs. Adică cel care a condus partea secretă a lucrărilor de la actuala clădire a Parlamentului României.
20 de kilometri de tuneluri prin care să se poată circula cu mașini cu motor electric
„Este vorba de aproximativ 20 de kilometri de tuneluri realizate astfel încât să se poată circula prin ele cu maşini cu motor electric. Tunelurile principale leagă Palatul Cotroceni de Academia Militară, pe aceasta de Casa Poporului. Iar de aici pleacă două tuneluri mari. Unul spre fostul Comitet Central, adică actuala clădire a Ministerului de Interne. Și unul către actualul Minister al Apărării.
Cele dinspre Piaţa Revoluţiei sunt întrerupte din loc în loc de uşi de şapte tone greutate fiecare, pentru a închide etanş zona în caz de necesitate. Au fost înglobate în acest sistem şi catacombele mai vechi, realizate în perioada interbelică. Cum este cea din zona Cotroceni, a lui Carol al II-lea. Sunt şi multe tuneluri secundare, precum cel dintre Casa Poporului şi staţia de metrou Izvor. Care probabil că vor fi folosite, la un moment dat, pentru utilităţi publice”, a afirmat atunci colonelul Kovacs.
3200 de kilometri de autostrăzi
Pe de altă parte, Ceaușescu visa și la o rețea de autostrăzi în România, în lungime totală de 3200 de kilometri. Una dintre aceste autostrăzi ar fi urmat să lege Vama Veche de Timișoara. Din păcate, doar o mică parte a visului său a fost îndeplinit, pentru că în anul 1989 erau gata doar 113 kilometri de autostradă, București-Cernavodă.
Sursă foto: evz, playtech
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Ne puteți urmări și pe Google News sau pe pagina noastră de Facebook